اختصاص یافتن۲۲.۵ میلیارد تومان برای بیمه پایه معتادان

سازمان آموزش فنی و حرفه ای موظف شد که سالانه ۲۵ هزار نفر را تحت پوشش برنامه های فنی و حرفه ای خود قرار داهد.

به گزارش ریسک نیوز،به نقل از موج، بابک دین پرست معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر با تأکید بر اثرات سوء ناشی از مصرف مواد مخدر در جامعه اظهار داشت: توجه به اقدامات فرهنگی و پیشگیری و همچنین استفاده از ظرفیت تمامی اقشار جامعه به منظور شفاف سازی و آگاه کردن قشر جوان جامعه در این رابطه امری ضروری است.

معاون کاهش تقاضای ستاد با اشاره به مبلغ اختصاص یافته برای بیمه و بستری معتادان گفت: امسال مبغلی حدود 22.5 میلیارد تومان برای بیمه پایه و بستری معتادان اختصاص یافته و همچنین سازمان آموزش فنی و حرفه ای موظف شد که سالانه 25 هزار نفر را تحت پوشش برنامه های فنی و حرفه ای خود قرار دهد.

وی ادامه داد: از این میزان 800 نفر سهم استان سیستان و بلوچستان است. دین پرست با اشاره به راه اندازی مرکز نگهداری درمان و کاهش آسیب معتادان در 17 استان کشور از جمله سیستان و بلوچستان اظهار داشت: همچنین یک مرکز مجاز درمان در راستای ماده 15 اصلاحیه قانون مبارزه با مواد مخدر با همکاری بهزیستی استان در شهرستان هامون تأسیس خواهد شد.
دین پرست در پایان اشتغال بهبود یافتگان را امری ضروری دانست و تأکید کرد: آمار معتادان کشور 1 میلیون و 325 هزار نفر است که 9 درصد آن به زنان اختصاص دارد.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟