مابه‌التفاوت افزایش قیمت داروها پرداخت می شود

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران از افزایش ۴۶ درصدی قیمت دارو خبر داد و گفت: سازمان بیمه سلامت تغییرات قیمت داروهایی را که به تایید وزارت بهداشت رسیده و به سازمان‌های بیمه‌گر اعلام شده را پذیرفته و تحت پوشش قرار می‌دهد.

به گزارش ریسک نیوز،به نقل اایرنا از سازمان بیمه سلامت، محمدباقر هداوند با بیان آنکه آخرین قیمت داروها هفته‌ گذشته توسط وزارت بهداشت به سازمان‌های بیمه‌گر اعلام شده، افزود: قیمت جدید داروها و اسامی آنها بر روی پایگاه اطلاع رسانی سازمان قرار گرفته و داروخانه‌ها باید با مراجعه به سایت سازمان قیمت جدید را اعمال کنند، چرا که سازمان بیمه سلامت ایران این افزایش قیمت‌ها را تحت پوشش قرار می‌دهد.

وی، شایعه‌ پرداخت نکردن افزایش قیمت داروها توسط سازمان‌های بیمه‌گر را تکذیب و اعلام کرد: تغییرات قیمت داروهای مورد نظر وزارت بهداشت که توسط این وزارتخانه تایید شده را می‌پذیریم.
هداوند با بیان اینکه بیش از یک هزار قلم دارو در فهرست وزارت بهداشت تغییر قیمت داشته‌اند، تاکید کرد: میانگین رشد قیمت داروها در سال جاری ۴۶ درصد است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته قیمت داروها ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش می‌یافت، خاطرنشان کرد: در سال جاری رقم افزایش قیمت داروها به بیش از ۴۰ درصد رسیده و این موضوع بار مالی مضاعفی را به سازمان‌های بیمه‌گر تحمیل می‌کند.

وی افزود: افزایش قیمت داروها در سال جاری پیش‌بینی نشده بود، اما نمی‌توانیم داروهایی را که تحت پوشش بیمه بوده‌اند به این علت از تعهدات بیمه‌ای خارج کنیم.

وی تاکید کرد: بنابراین موظف به پرداخت این افزایش قیمت ها هستیم و برای تامین منابع آن باید با معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری مکاتباتی داشته باشیم.

هداوند با تاکید بر اینکه سازمان بیمه سلامت افزایش قیمت داروها در سال جدید را پذیرفته و تحت پوشش قرار می‌دهد، گفت: این سازمان برای تمام افرادی که دفترچه بیمه سلامت ایران دارند، افزایش قیمت داروها را تحت پوشش قرار می‌دهد.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟