اولین کنفرانس بیمه کشاورزی آسیا برگزار می‌شود

اولین کنفرانس بیمه کشاورزی آسیا ۱۰ و ۱۱ اکتبر ۲۰۱۳ (۱۸-۱۹ مهر ۱۳۹۲) در سنگاپور برگزار می شود.سرمایه ها به سوی بخش کشاوری در بازارهای نوظهور آسیا با جمعیتی بالغ بر ۶۰ درصد جمعیت جهان، سرازیر شده است. در چین و هند، سیاستگذاری های دولت در بخش توسعه ی زیرساخت ها، رو به رشد بوده است.

به گزارش ریسک نیوز،صنعت کشاورزی آسیا با تمام افت و خیزها و با وجود جمعیتی بالغ بر 2.2 میلیارد نفر در منطقه که به آن وابسته می باشند، همچنان در حال رشد است . این در حالی است که سرمایه ها به سوی بخش کشاوری در بازارهای نوظهور آسیا با جمعیتی بالغ بر 60 درصد جمعیت جهان، سرازیر شده است. در چین و هند، سیاستگذاری های دولت در بخش توسعه ی زیرساخت ها، رو به رشد بوده است. در دنیای امروز، به علت ارزش بالای محصولات کشاورزی، محصولات جدید، الگوهای کسب و کار مقرون به صرفه، کانال های توزیع جدید و فن آوری پیشرفته، کشاورزی اشکال مختلفی به خود گرفته است. به منظور تحقق نیازهای بخش کشاورزی، صنعت بیمه باید حرکتی جدی داشته باشد. این مسئله با وجود اثرات مخرب تغییرات آّب و هوایی بر محصولات، احشام، آبخیزداری و جنگل داری بسیار حائز اهمیت می باشد. توان اقتصادی بیمه کشاورزی فراتر از این بحث‌ها است. ضریب نفوذ بسیار پایین است اما توان رشد بسیار بالاست. چگونه صنعت بیمه می تواند این فرصت رشد را به سرمایه تبدیل کند و این توان بازار را به رشد واقعی هدایت کند. آیا صنعت بیمه می تواند جوابگوی نیازهای کشاورزان باشد؟ بسیاری از شرکت های مالی جهان به این بخش صنعت توجه ویژه ای پیدا کرده اند.
به گزارش روابط عمومی پژوهشکده بیمه به نقل از ایشا انشورنس ریویوایشا انشورنس ریویو، میزبانی اولین کنفرانس بیمه کشاورزی آسیا را کشور سنگاپور بر عهده گرفته است تا بتواند تحلیلی جامع از چشم انداز کشاورزی و بیمه در آسیا ارائه دهد. این کنفرانس به ارزیابی الگوهای مختلف حمایتی می پردازد و به مسائل مهم، چالش های کلیدی و فرصت های پیش روی صنعت بیمه در پاسخ به گسترش کشاورزی در آسیا توجه می نماید. این کنفرانس دو روزه متخصصین امر و فعالان اصلی در بازار بیمه کشاورزی را دور هم جمع می نماید تا به بحث و گفتگو در زمینه های ذیل بپردازد:
• توسعه ی جهانی بیمه کشاورزی
• اثرات تغییرات آب و هوایی بر کشاورزی و نیاز به پوشش بیمه ای
• چشم انداز بیمه کشاورزی در آسیا و راه های پیش رو
• چه محرک هایی سبب رشد بیمه کشاورزی می شوند؟
• فراتر از محصولات استاندارد – خلاقیت
• مدیریت ریسک های کشاورزی در بازارهای نوظهور
• رازهای بیمه گذاری در بیمه کشاورزی
• رشد شراکت دولتی-خصوصی در بیمه کشاورزی منطقه
• مطالعات موردی در زمینه ی الگوهای ملی بیمه کشاورزی
• مطالعه موردی در زمینه‌ی خلق یک شرکت بیمه کشاورزی ملی در هر بازار بیمه ای
• بیمه کشاورزی اجباری
این کنفرانس برای بیمه گران، بیمه گران اتکائی و بیمه گزاران علاقمند به توسعه‌ی بیمه کشاورزی، نماینده های دولتی که بر بازارهای بیمه کشاورزی تأثیر می گذارند، ناظران، مشاوران، بیمه گزاران، بانک ها،‌ شرکت های لیزینگ فعال در امور مالی کشاورزی، ارائه کنندگان خدمات مالی علاقمند به استفاده از توان رشد بازار بیمه کشاورزی، همچنین محققین در این زمینه تدارک دیده شده است.

http://www.asiainsurancereview.com/agriculture-insurance

 

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟