بیمه مرکزی و بورس تفاهم نامه همکاری امضا کردند

در ادامه تعاملات بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران با نهادهای مرتبط نظیر راهنمایی و رانندگی، وزارت بهداشت، سازمان ثبت احوال و … روز سه شنبه تفاهم نامه ای بین رییس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و رییس سازمان بورس و اوراق بهادار به امضا رسید.

به گزارش ریسک نیوز،به نقل از اداره کل روابط عمومی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران،  مهندس سید محمد کریمی در آیین امضای این تفاهم نامه با تاکید بر ضرورت تجمیع سازی اطلاعات و نقش آن در توسعه اقتصادی کشور، تصریح کرد: اقتصاد یک مفهوم کلان و واحد است و عملکرد جزیره ای در مباحث کلان اقتصادی هیچگاه نتایج مطلوبی را به دنبال نخواهد داشت.
رییس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی، بورس و بیمه را دو ضلع از سه ضلع مهم اقتصاد کشور دانست و گفت: بورس و بیمه در کنار بانک، از ارکان مهم نظام پولی و مالی کشور محسوب می شوند که غیر از نقش آفرینی در مناسبات کلان اقتصادی در مباحث اجتماعی نظیر ایجاد فضای اطمینان و آرامش در جامعه و کاهش نرخ اشتغال نیز اهمیت ویژه ای دارند.
مهندس کریمی با تاکید بر اشتراکات صنعت بیمه و بورس در زمینه های گوناگون، خاطرنشان کرد: موضوع ریسک پذیری در هر دو صنعت و تلاش برای ایجاد بسترهای فرهنگی، این دو صنعت را در کنار یکدیگر قرار داده است.
رییس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، برنامه محوری فرادستگاهی را زمینه ساز خلق فرصت های جدید در صنعت، عنوان کرد و افزود: عرصه اقتصاد کلان ، صحنه آزمون و خطا نیست و برنامه ریزی دقیق، بهره گیری از تجربیات و پرهیز از موازی کاری و همچنین بخشی نگری می تواند اهداف برنامه پنجم توسعه و اهداف اسناد بالادستی را تحقق بخشد.
کریمی با اشاره به حضور شرکت های بیمه در بورس گفت: در تمامی بازارهای بورس دنیا یک بازار فرعی نیز فعالیت می کند که نقش آرامشبخشی به این بازار بزرگ را برعهده دارد که این بخش را صنعت بیمه هدایت و راهبری می کند.
وی افزود: آمارها و نتایج نظرسنجی های معتبر نشان می دهد سهامداران بورس علاقه زیادی به اجرا و تکمیل پوشش بیمه سرمایه های خود دارند و معتقدند با حضور صنعت بیمه در بورس حجم سرمایه گذاری ها به شکل محسوسی افزایش خواهد یافت.
رییس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران در بخش دیگر سخنان خود  در جمع خبرنگاران، از آخرین موفقیت صنعت بیمه رونمایی کرد و اظهار داشت نشریه معتبر سیگما در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد جمهوری اسلامی ایران  با ۵۲ درصد رشد در تولید حق بیمه توانسته رتبه اول جهان را به خود اختصاص دهد.
کریمی با اشاره به ظرفیت ها و قابلیت های "سنهاب" ( سامانه نظارت و هدایت الکترونیکی  بیمه) و نقش نظام جامع اطلاعاتی در پیشبرد اهداف سازمانی، خاطرنشان کرد: همانگونه که در بندهای مختلف این تفاهم نامه آمده است با ایجاد تعامل تنگاتنگ بین بیمه مرکزی و سازمان بورس و اوراق بهادار از این پس کنترل نقل و انتقال سهام شرکت های بیمه به آسانی صورت می پذیرد.
وی افزود: موضوع مطابقت وظایف نظارتی با الزامات قانونی، بررسی شیوه های نوین انتقال ریسک، استفاده از تجربیات دو طرف در زمینه بکارگیری امضای دیجیتال و گواهی الکترونیکی نیز از مسائل مهمی است که در این تفاهم نامه بر آن تاکید شده است.
گفتنی است در پایان این نشست، نخستین تفاهم نامه همکاری بین بیمه مرکزی و سازمان بورس و اوراق بهادار، توسط مهندس سید محمد کریمی – رییس کل بیمه مرکزی – و – دکتر علی صالح آبادی – رییس سازمان بورس و اوراق بهادار  امضا شد و طرفین بر گسترش تعاملات و همکاری های بیشتر دستگاه های یادشده تاکید کردند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  +  65  =  73