بانک مرکزی مصوبه ۲۰ ساله شدن اقساط مسکن مهر را ابلاغ نکرده است

در حالی پیش از این مشکل نرم‌افزاری به‌عنوان مانع ۲۰ ساله شدن بازپرداخت تسهیلات مسکن مهر اعلام شده بود که مدیر امور اعتباری و سرمایه گذاری بانک مسکن دلیل این تاخیر را عدم ابلاغ مصوبه کارگروه مسکن از سوی بانک مرکزی اعلام کرد.

به گزارش ریسک نیوز،ذبیح‌الله نعمتی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، افزود: بر اساس مصوبه کارگروه مسکن زمان بازپرداخت تسهیلات مسکن مهر از 15 سال به 20 سال افزایش یافت، اما بانک مرکزی باید این مصوبه را به ما ابلاغ کند که تاکنون این کار را انجام نداده است.

وی در پاسخ به این پرسش که برخی مدیران بانک مسکن سختی تهیه نرم‌افزار را عامل اصلی طولانی شدن اجرای دستور رئیس‌جمهوری اعلام کرده‌اند، افزود: در حال تهیه نرم‌افزار هستیم و این کار سختی نیست، اما آن چیزی که مهم است این است که بانک مرکزی باید این مصوبه را ابلاغ کند. دلیل این تاخیر نیز این است که خط اعتباری ما را باید بانک مرکزی تامین کند.

وی با تاکید بر این‌که اگر مصوبه 20 ساله شدن تسهیلات مسکن مهر توسط بانک مرکزی ابلاغ نشود بانک مسکن دچار مشکل می‌شود، تصریح کرد: نرم‌افزار 20 ساله شدن تسهیلات مسکن مهر در حال انجام است و ما آمادگی اجرای مصوبه کارگروه مسکن در این زمینه را داریم، اما همه چیز به بانک مرکزی بستگی دارد.

مدیر امور اعتباری و سرمایه گذاری بانک مسکن با تاکید بر این‌که به شعب بانک مسکن 20 ساله شدن بازپرداخت تسهیلات مسکن مهر را اعلام کرده‌ایم، یادآور شد: زمان بازپرداخت تسهیلات مسکن مهر با احتساب دوره مشارکت 15 سال است که البته با مصوبه کارگروه مسکن این مدت به 20 سال افزایش یافته است.

نعمتی خاظرنشان کرد: مشکلی در طراحی نرم‌افزار نداریم، اما تا زمانی که بانک مرکزی مصوبه کارگروه را به بانک مسکن ابلاغ نکند عملا نمی‌توانیم بازپرداخت تسهیلات مسکن مهر را 20 ساله محاسبه کنیم.

به گزارش تسنیم، اواخر هفته گذشته یکی از کارمندان بانک مسکن شعبه پردیس با بیان این‌که هنوز دستورالعمل 20ساله شدن بازپرداخت تسهیلات مسکن مهر به بانک مسکن شعبه پردیس ابلاغ نشده است، گفت:‌ زمان بازپرداخت واحدهای مسکن مهر که به متقاضیان واگذار شده 12ساله است.

وی در گفت‌وگو با تسنیم با بیان این‌که باید دستورالعمل زمان بازپرداخت تسهیلات واحدهای مسکن مهر در حال ساخت به بانک‌ها ابلاغ شود، افزود:‌ زمان بازپرداخت کنونی این تسهیلات 144 ماه است که متقاضی ماهانه حدود 260 هزار تومان باید پرداخت کند.

وی در خصوص نحوه بازپرداخت تسهیلات نیز گفت: اگر در دو سال اول بیمه شامل حال متقاضی شود ماهانه حدود 265 هزار تومان قسط باید پرداخت کند، پس از 24 ماه 30 هزار تومان از مبلغ قسط کاسته می‌شود و تا ماه 144 متقاضی ماهانه حدود 230 هزار تومان پرداخت می‌کند.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟