توسعه صنعت بیمه مستلزم استقرارمدل های تعالی است

اگر بخواهیم به پیشرفت صنعت بیمه بیندیشیم راهی نداریم که مدل های تعالی سازمانی را بیاموزیمرئیس کل بیمه مرکزی از استقرار مدل تعالی سازمانی در بیمه مرکزی به عنوان یک ضرورت یاد و اضافه کرد با توجه به معیارهای مندرج در مدل و وجود قیاس عملکرد هر سازمان با سازمان های پیشرو، شرط موفقیت اجرای مدل در هر سازمانی این است که همه همکاران با تمام وجود آن را بپذیرند.

به گزارش ریسک نیوز،به نقل از بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، رئیس کل بیمه مرکزی  با بیان این مطلب در کارگاه خود ارزیابی تعالی بیمه مرکزی گفت : اگروظایف و ماموریت ها مطابق با فرایندهای ارائه شده در مدلهای تعالی سازمانی اجرا شود از خلا های مدیریتی کاسته می شود.
مهندس کریمی در بخش دیگری ازسخنان خود گفت در صورتیکه عمر مدیریتی نیز کوتاه باشد اما اگر مطابق برنامه و اهداف استاندارد و پیش بینی شده حرکت کنیم نمی توان در اجرای نفس برنامه خللی وارد کرد و با این روش حتی اگر مهره های شطرنج تغییر کنند  صفحه شطرنج عوض نمی شود.
وی با اشاره به اینکه اگر هر کسی نسبت به جایگاه و مسوولیتی که در اختیار دارد شناخت داشته باشد تاثیر گذاری برنامه های اجرا شده دو چندان شده و با این شیوه علاوه بر اینکه سیستم کار خود را به بهترین نحو انجام می دهد لذت بیشتری از کار و فعالیت بدست می آورد.
رئیس کل بیمه مرکزی از استقرار مدل تعالی سازمانی در بیمه مرکزی به عنوان یک ضرورت یاد و اضافه کرد با توجه به معیارهای مندرج در مدل و وجود قیاس عملکرد هر سازمان با سازمان های پیشرو، شرط موفقیت اجرای مدل در هر سازمانی این است که همه همکاران با تمام وجود آن را بپذیرند.
گفتنی است کارگاه خود ارزیابی تعالی سازمانی در بیمه مرکزی روزهای پنجشنبه و جمعه با حضور رئیس کل، اعضای هیات عامل و مدیران کل بیمه مرکزی برگزار و شرکت کنندگان این کارگاه فشرده، به عملکرد های بیمه مرکزی در قالب معیارها و زیرمعیارها و نکته های مندرج در مدل و بر اساس منطق رادار امتیاز دادند.
هم چنین در این کارگاه بر تشکیل گروه های متمرکز، فراهم آوردن اطلاعات و مستندات مرتبط و برگزاری دوره‌های آموزشی آشنایی با مدل در کلیه سطوح تاکید شد.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟