شرکت چینی ساختمان لویدز لندن را می خرد

شرکت “پینگ آن” دومین شرکت بزرگ چین، در نظر دارد تا با پرداخت ۳۸۷ میلیون دلار ساختمان گروه بیمه “لویدز لندن” را خریداری کند.

به گزارش ریسک نیوز،به نقل از صنعت بیمه از رویترز، یک مقام آگاه اعلام کرد که این شرکت چینی قصد دارد تا ساختمان اصلی لویدز را که در سال 1986 با طراحی منحصر به فردی ساخته شده است را خریداری کند.

شرکت پینگ آن با مسئولیت محدود شرکتی است که در زمینه تجارت بیمه فعالیت دارد. این شرکت در زمینه بیمه عمر، بیمه اموال، بیمه سلامتی و سوانح، تجارت بانکداری و تجارت سرمایه گذاری فعالیت می کند. بیمه عمر این شرکت به صورت گروهی و فردی ارائه می شود و بیمه اموال، بیمه های وسایل نقلیه موتوری و غیر موتوری را در بر می گیرد. این شرکت همچنین در زمینه تامین بیمه اتکایی نیز خدماتی ارائه می کند.

پینگ آن که اکنون عنوان دومین شرکت بزرگ بیمه در چین را در اختیار دارد، در تلاش است عنوان بزرگ‌ ترین شرکت بیمه در چین را تصاحب کند. این شرکت سعی دارد که با گسترش فعالیت ‌هایش در بیمه بانکداری به سود بهتری دست یابد. در حال حاضر شرکت "چاینا لایو" در صدر قرار دارد.

به گفته یکی از افراد اصلی در این قرارداد خرید، این ساختمان به مبلغ 260 میلیون پوند قیمت گذاری شده است و اگر این خرید نهایی شود بزرگترین قرارداد خرید ملکی است که تاکنون یک شرکت چینی آن را ثبت کرده است.

در این گزارش آمده است که این ساختمان به دلیل آسانسورهای خارجی اش بسیار مشهور است و شکل ظاهری آن هزاران طرفدار و معمار را به خود جذب کرده است.

اکنون پینگ آن برای خرید این ساختمان زیبا باید با شرکت "کامرز بانک" آلمان معامله کند چراکه این بانک در سال 2005 میلادی ساختمان لویدز را به قیمت 270  میلیون یورو خریداری کرده بود.

این ساختمان توسط "ریچارد راجزر" معمار معروف جهانی ساخته شده است. او معمار معروف سبک های تک بریتانیایی و همراه با "رنزو پیانو" یکی از طراحان مرکز "ژرژ پمپیدو" در پاریس است.

در سال ۱۹۷۱ این دو معمار ایتالیایی، در مسابقه طرح ساختمان مرکز ژرژ پمپیدو در میان ۶۸۱ شرکت کننده برنده اعلام شدند.

طبق گزارش های منتشر شده، سود شرکت پینگ آن در بخش بانکداری در سه ماهه سوم سال گذشته میلادی به تنهایی 3.4 میلیارد دلار بوده است. فروش سالانه این شرکت نیز بیش از 42 میلیارد دلار گزارش شده است.

این شرکت رتبه 204 را در فهرست شرکت های برتر جهان هفته نامه "فوربس" را به خود اختصاص داده است. رتبه 125 در ارزش بازاری و رتبه 196 در سود جهانی نیز به این شرکت تعلق دارد.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟