عواملی که توسعه فناوری اطلاعات در صنعت بیمه را ضرورت می بخشد /رشد 11 درصدی حق بیمه در بازارهای نوظهور

صنعت ، یک تجارت جهانی 3 تا 4 هزار میلیارد دلاری است که در بازارهای نوظهور عایدی حق بیمه آن ، سالانه 11 درصد رشد می کند. / چابکی تجاری، کارآمدی عملکردی و تغییرات سیاستگذاری عوامل موثر در رقابت بازار هستند/شرکتهای بیمه ای که با ارائه دهندگان خدمات ICT شراکت می کنند، هیچگاه نباید اهمیت این شرکتها را نادیده بگیرند چرا که قادرند چالشهای امروز صنعت بیمه را درک کنند.

به گزارش ریسک نیوز،در صنعت بیمه سه واقعیت غیرقابل انکار  وجود دارد، نخست  آنکه این صنعت ، یک تجارت جهانی 3 تا 4 هزار میلیارد دلاری است که در بازارهای نوظهور عایدی حق بیمه آن ، سالانه 11 درصد رشد می کند. در درجه دوم گزارش  2012 بیمه جهانی نشان می دهد هزینه  و کارآمدی دو نکته مهم در عملکرد صنعت بیمه امروز هستند و در آخر چابکی تجاری، کارآمدی عملکردی و  تغییرات  سیاستگذاری عواملی هستند که برای  رقابت در بازار ، مهم هستند.

بروس تایلور مدیر ارشد موسسه ورتیکال سولوشنز  می گوید: باتوجه به این 3 عامل ، خدمات مختلف ICT ( فناوری اطلاعات و ارتباطات) و راه حلهایی وجود دارد که می توان با اجرای آنها به رشد سازمانهای بیمه ای کمک کرده و زمینه مدرن شدن عملیات آنان را فراهم کرد.

 شرکتهای بیمه ای که با ارائه دهندگان خدمات ICT شراکت می کنند، هیچگاه نباید  اهمیت این شرکتها را نادیده بگیرند چرا که قادرند چالشهای امروز صنعت بیمه را درک کنند. همراه دانش کامل، توانایی خلق و حمایت از راه حلهایی به وجود می آید که به برآورده شدن نیازهای صنعت کمک می کند واز سوی دیگر  به چالشهای پیش روی مشتریان، چالشهای تجاری و عملیاتی مسیر می پردازد.

 صنعت بیمه  بسیار پیچیده و پیشرفته است ، این بدان معناست که شریک ICT باید با پیچیدگیها و دیدگاه عملیاتی  مشتریان بیمه ای خود آشنا باشد.  شرکت دیمنشن داتا  چهارچوب کاری اینشورنس ورتیکال را ساخته است که روی  جزییات حیاتی  صنعت بیمه  تمرکز می کندو راه حلهایی را دسته بندی میکند که با کمک آنها  می توان ICT را  برای فعال کردن اطلاعات بخش بیمه  استفاده کرد.  این چهارچوب  به  قابلیتهای دست اول و دست 2  زنجیره ارزش بیمه نگاهی دارد و سپس روی قرینه سازی چالشها و انگیزهای بیمه در برابر آنچه که به راحتی و سادگی ارائه می شود  تمرکز میکند.

صنعت بیمه آفریقا تاکنون رشد زیادی داشته است، علاوه برآن این صنعت آفریقای جنوبی  ارتباطات قدرتمندی با بازارهای بزرگ انگلیس، اروپا و آمریکا دارد.

 دوران سخت

 صنعت بیمه  به دلیل شرایط اقتصادی با دوران سختی مواجه شده است و از سوی دیگر  قانونگذاری و قوانین نیز شرایط تجاری سخت تری به بازار تحمیل می کنند. این امر سبب شده است مشتریانی که بودجه کمتری دارند ، اصلا بیمه را انتخاب نکنند یا بیمه ای کم هزینه تر را انتخاب کنند. این مشتری اکنون از روش انطباق ارزش محتاطانه برای خرید استفاده میکند  که سبب می شود تعداد حق بیمه های دریافتی کاسته شود.

این به معنای آن است که در آخر شرکتهای بیمه در بخشهای بیمه موقت، عمر و خدمات درمانی باید انگیزه های کلیدی تجاری خود را دوباره بررسی کنند. قانونگذاری  در این بخش به شدت مشتری محور شده است. علاوه برآن  با تغییر الگوی خرید مشتری، نیاز به رهبری قدرتمند در صنعت بیمه هرروز بیشتر میشود.

منبع:

http://www.itweb.co.za/index.php?option=com

 

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟