ارائه خدمات درمانی به حدود ۹ میلیون نفر بیمه شده تأمین اجتماعی در سال گذشته

مدیرکل درمان تأمین اجتماعی استان تهران گفت: در سال گذشته بالغ بر ۸ میلیون و ۷۶۴ هزار نفر به صورت سرپایی و بیش از ۱۲۸ هزار و ۵۰۰ نفر به صورت بستری از مراکز درمانی تابعه این اداره کل در استان تهران خدمات درمانی لازم را دریافت کرده‌اند.

به گزارش ریسک نیوز،سید‌علی جمالیان در گفت‌وگو با فارس درباره برنامه‌های این اداره کل در هفته گرامیداشت شصتمین سالگرد تأمین اجتماعی اظهار داشت: بخش درمان تأمین اجتماعی استان تهران در سال‌های اخیر به ویژه در یکساله گذشته در ارتقای کمیت و کیفیت خدمات درمانی در سطح مراکز تابعه و ایجاد هماهنگی لازم میان دستگاه‌های اجرایی یکی از بخش‌های پیشتاز است.

جمالیان بیان داشت: اداره کل درمان استان تهران با بهره‌مندی از 11 بیمارستان دو دی کلینیک، 15 پلی کلینیک و بیش از 10 درمانگاه و همچنین دفتر رسیدگی به اسناد پزشکی، ستاد توزیع بیمار، کمیسیون‌های پزشکی و واحدهای بهداشت حرفه‌ای و طب کار حجم گسترده‌ای از ارائه خدمات درمانی به بیمه شدگان را در سطح استان تهران و همچنین کشور برعهده دارد.

مدیرکل درمان تامین اجتماعی استان تهران بیان داشت: تعداد تخت‌های فعال این اداره کل در سطح بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تابعه از 1748 تخت در سال 90 با 2.5 درصد افزایش در سال 91 به 1791 طرح افزایش یافته است و با توجه به کاهش متوسط اقامت بیمار از 3.76 روز به 2.55 روز در سال 91 درصد اشغال تخت نیز از 77 درصد به حدود 75 درصد در سال 91 رسیده است.

وی گفت: تعداد بیماران بستری در سطح بیمارستان‌های تابعه این اداره کل در این استان همواره چشمگیر و از فراوانی بالایی برخوردار بوده و بر همین اساس نرخ تعداد بستری شدگان از 126 هزار و 445 نفر در سال 90 به حدود 129 هزار بیمار در سال 91 افزایش یافته است.

جمالیان با اعلام جمعیت بیش از 7 میلیون و 560 هزار نفری تعداد بیمه شدگان در سطح استان افزود: از این تعداد سال گذشته بالغ بر 8 میلیون و 764 هزار نفر به صورت سرپایی و بیش از 128 هزار و 500 نفر به صورت بستری از مراکز درمانی تابعه این اداره کل در استان تهران خدمات درمانی لازم را دریافت کرده‌اند.

وی با اشاره به انجام بالغ بر 99 هزار عمل جراحی در سطح بیمارستان‌های تابعه این اداره کل گفت: حدود 20 درصد از این تعداد در سطح اعمال جراحی بزرگ محسوب می‌شود که اغلب تأثیر قابل توجهی در افزایش هزینه‌های درمانی برای بیماران به دنبال دارد.

مدیرکل درمان تامین اجتماعی استان تهران افزود: طی سال 91 تعداد 149 هزار و 777 عمل جراحی سرپایی نیز در سطح بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تابعه انجام و طی همین مدت بالغ بر 4 میلیون و 499 هزار ویزیت توسط پزشکان عمومی و بیش از 2 میلیون و 681 ویزیت توسط پزشکان متخصص انجام شده است.

وی درباره درمان غیرمستقیم برای بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی افزود: بار مراجعه سرپایی در بخش درمان مستقیم 1.1 نفر و بار مراجعه بستری نیز 18.7 نفر بوده است و در همین حال بار مراجعه سرپایی و بستری در بخش درمان غیرمستقیم نیز به ترتیب 2.6 و 56.47 نفر بوده است.

جمالیان به بازسازی و نوسازی مراکز درمانی تابع تأمین اجتماعی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر کلنگ‌زنی فاز جدید بیمارستان لواسانی و هدایت انجام شده است و این اداره کل با افزایش ظرفیت‌های موجود در سطح مراکز درمانی تابعه در کاهش زمان نوبت‌دهی و زمان انجام اعمال جراحی تأثیر بسزایی داشته است.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟