هر اونس طلا ۱۲۹۲.۹ دلار شد

قیمت نفت سبک آمریکا در روز جمعه برای نخستین بار طی ۳ سال گذشته از نفت برنت پیشی گرفت و هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات این روز در برابر ۱۰۸.۰۷ دلار معامله شد و قیمت طلا با رشد ۸.۷ دلاری به ۱۲۹۲.۹ دلار در هر اونس رسید.

به گزارش ریسک نیوز،به نقل از بانکداری الکترونیک از رویترز، در حالی که تقاضا برای خرید نفت از سوی پالایشگاه های آمریکایی موجب افزایش فروش نفت خام آمریکا شده است، روز جمعه برای اولین بار از سال 2010 قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا از قیمت هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال پیشی گرفت.
قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدییت در معاملات روز جمعه به بالاترین میزان در 16 ماه گذشته یعنی بیش از 108 دلار در هر بشکه رسید، و این در حالی بود که قیمت نفت برنت به قیمتی کمتر معامله شد.
آمارهای منتشر شده در روز جمعه از سوی کمیسیون قیمت تجاری کالاها نشان داد که صندوق های تامین در به وجود آمدن این روند موثر بوده اند و موجب افزایش قیمت نفت خام آمریکا در یک هفته منتهی به 16 جولای شده اند.
بر اساس این گزارش، در معاملات ساعات اولیه عصر جمعه، قیمت نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه سپتامبر 5 سنت نسبت به نفت برنت بالاتر رفت و پس از 33 ماه توانست قیمت شاخص جهانی نفت را پشت سر بگذارد.
فیل فلین، تحلیلگر بازار انرژی در شیکاگو در این باره گفت: «این واقعا یک لحظه تاریخی است. (نفت خام آمریکا) راهی طولانی را بسیار سریع پیمود.»
وی در ادامه افزود: «من فکر می کنم این روند قرار است ادامه پیدا کند، زیرا کیفیت نفت خام آمریکا بالاست و در کشوری تولید می شود که استفاده کننده اصلی نفت است و اقتصاد آن نیز نسبت به قبل بهتر کار می کند.»
آخرین باری که قیمت نفت خام آمریکا از نفت برنت دریای شمال پیشی گرفت، اکتبر 2010 بود، اما از نظر تاریخی  نفت برنت اغلب گرانتر از نفت وست تگزاس ایترمدییت آمریکا فروخته شده است و به عنوان شاخص جهانی نفت شناخته می شود.
در فوریه امسال و همزمان با افزایش ذخایر نفت خام آمریکا، فاصله قیمت نفت برنت و نفت وست تگزاس اینترمدییت به 23 دلار رسیده بود. اما افزایش ظرفیت خطوط انتقال نفت اکنون حجم ذخایر نفت آمریکا را کاهش داده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، در پایان معاملات روز جمعه قیمت جهانی نفت اندکی تغییر کرد و قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال بر روی رقم 108.07 دلار ثابت ماند و نفت سبک آمریکا به رقم 108.05 دلار رسید که بدین ترتیب قیمت این دو نفت به رقم تقریبا برابری رسید. قیمت نفت برنت در روز جمعه نسبت به روز قبل از آن 63 سنت کاهش داشت و نفت سبک آمریکا در این روز با افزایش یک سنتی مواجه شد. 

در بازار فلزات گرانبها نیز قیمت جهانی طلا با افزایش 8.7 دلاری نسبت به روز پنج شنبه مواجه شد و به 1292.9 دلار در هر اونس رسید.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟