ابهام بیمه ای خدمات طب سنتی ، تعیین تعرفه خدمات تا پایان هفته

مدیرکل بیمه‌های سلامت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه تعیین تعرفه ۱۲ خدمت طب سنتی تا پایان هفته مشخص می‌شود، اظهار کرد: فعلا تحت پوشش بیمه قرار گرفتن این ۱۲ خدمت و نیز تعرفه‌گذاری و تحت پوشش قرار گرفتن ۷۲ قلم داروی طب سنتی مطرح نیست.

به گزارش ریسک نیوز،محمد باقر هوشنگی در گفت‌وگو با خبرنگار «اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به جلسه‌ای که اخیرا با حضور شورای عالی بیمه و وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی در هیات دولت برگزار شد، بیان کرد: با توجه به مقاومت‌هایی که در مقابل تعیین تعرفه و تحت پوشش قرار گرفتن 12 خدمت و 72 قلم داروی طب سنتی انجام گرفت،‌ قرار شد تعرفه گذاری خدمات و داروهای طب سنتی از طریق کار کارشناسی و با عبور از کانال صحیح انجام شود، در حالی که تا کنون این اتفاق صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: به این دلیل که کار کارشناسی در مورد تعرفه‌گذاری داروها و خدمات طب سنتی انجام نگرفته و از کانال صحیح اقدام نشده بود، هیات دولت نیز تصمیم گرفت که این اتفاق از طریق کار کارشناسی و درست انجام شود، بنابراین قرار شد مجددا تعرفه‌گذاری از طریق دبیرخانه شورای عالی بیمه انجام و پس از آن به هیات دولت برود.

به گفته هوشنگی، پیش از این وزارت بهداشت تعرفه خدمات و داروی طب سنتی را تعیین و مستقیم به هیات دولت ارسال کرده بود.

مدیرکل بیمه‌های سلامت وزارت رفاه همچنین به اولین جلسه‌ کارگروه خدمات طب سنتی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که روز گذشته و پس از تشکیل جلسه هیات دولت برگزار شد، اشاره کرد و گفت: تنها قرار است خدمات طب سنتی مورد بررسی قرار گیرد و موضوع 72 قلم دارو پس از آن مورد بررسی قرار گیرد که به احتمال قوی پس از پایان کار دولت خواهد بود.

وی با بیان اینکه دبیرخانه شورای عالی بیمه در جلسه‌ای که در هیات دولت در مورد تعرفه‌گذاری خدمات و داروهای طب سنتی برگزار شد، شرکت نکرد، گفت: علت این بود که برای تعرفه‌گذاری از کانال صحیح اقدام نشده بود، اما تصمیماتی که توسط هیات دولت گرفته شده است، نشان دهنده حرکت در جهت مثبت است، چرا که آنها نیز بر کار کارشناسی تاکید دارند.

به گفته هوشنگی، شورای عالی بیمه دو وظیفه تعرفه گذاری و تحت پوشش بیمه قرار دادن داروها و یا خدمات را بر عهده دارد و هم اکنون نیز این شورا تنها به دنبال تعرفه گذاری خدمات طب سنتی است و اصلا بحث تحت پوشش بیمه قرار گرفتن آنها مطرح نیست چرا که باید برای خدماتی که در بازار ارائه می‌شود، تعرفه مشخصی وجود داشته باشد.

وی قلمرو تعرفه گذاری و تحت پوشش قرار گرفتن داروها و یا خدمات را از یکدیگر مجزا دانست و تاکید کرد: فعلا تنها موضوع تعرفه گذاری 12 خدمت طب سنتی مطرح است و تا پایان هفته تعرفه‌های این خدمات مشخص می‌شود.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟