حوادث ترافیکی؛ فرصت‌ها و تلاش‌های صنعت بیمه برای کاهش آن

مقاله « حوادث ترافیکی؛ فرصت‌ها و تلاش‌های صنعت بیمه برای کاهش آن» نوشته میترا صفاییان و نصرالله حسن‌زاده با مطالعه چشم‌انداز جهانی و منطقه‌ای حوادث ترافیکی به ارائه نرخ تلفات صدمات حوادث راه‌ها بر اساس مناطق و گروه‌های درآمدی سازمان بهداشت جهانی می‌پردازد.

به گزارش ریسک نیوز،مقاله « حوادث ترافیکی؛ فرصت‌ها و تلاش‌های صنعت بیمه برای کاهش آن» نوشته میترا صفاییان و نصرالله حسن‌زاده با مطالعه چشم‌انداز جهانی و منطقه‌ای حوادث ترافیکی به ارائه نرخ تلفات صدمات حوادث راه‌ها بر اساس مناطق و گروه‌های درآمدی سازمان بهداشت جهانی می‌پردازد. در بخشی از مقاله با تأکید بر هزینه تصادفات رانندگی نویسندگان چنین نقل می‌کنند: در ایران هر سال 300 هزار مورد مرگ و میر رخ می‌دهد. روزانه 850 نفر به علت بیماری‌های قلبی و عروقی و 110 إلی 112 نفر به علت حوادث عمدی و غیرعمدی تلف می‌شوند که از این تعداد، 60 نفر مربوط به حوادث ترافیکی است که دومین علت مرگ و میر در ایران است. در ایران هر ساله حدود 3/5-4 میلیون سال عمر به دلیل مرگ زود هنگام از دست می رود که سهم حوادث ترافیکی در آن 27 درصد است.
مقاله بعدی با عنوان «مقایسه بررسی و سنجش کیفیت خدمات ارائه شده در شرکت‌های بیمه دولتی و خصوصی شهر کرمان» نوشته محمدرضا عباسی، محسن دیانت و مسعود ابراهیمی است. هدف این مقاله، مقایسه کیفیت خدمات شرکت‌های بیمه دولتی و خصوصی است. در همین راستا، کیفیت خدمات این شرکت‌ها در دو وضعیت موجود(ادراکات) و مطلوب(انتظارات) بر اساس ابعاد مختلف خدمات از قبیل «اعتبار»، «پاسخگویی»، «اعتماد»، «همدلی» و «عوامل محسوس» مورد مطالعه قرار گرفته است.
مقاله «بیمه‌نامه‌های باربری خاص در دنیا بیمه حمل اثاثیه در کشور استرالیا» نوشته میترا صفاییان و سحر احمدی پرتوی به بررسی انواع بیمه‌نامه‌های باربری می پردازد. طبق مطالع انجام شده در این مقاله، نگاهی به انواع محصولات بیمه‌ای در جهان نشان می دهد که تنوع محصولات بیمه‌ای در دنیا در مقایسه با کشور ایران بسیار زیاد است. در کشور ما تنوع بیمه‌نامه‌ها و پوشش‌های بیمه باربری به ویِژه در بخش باربری داخلی بسیار محدود است و این رشته با وجود نقش برجسته‌ای که در اقتصاد کشور دارد، سهمی کمتر از 1 درصد از کل حق بیمه تولیدی در سال 1390 را به خود اختصاص داده است.
در بخش علوم اکچوئرال این شماره از تازه های جهان بیمه دو مقاله با عناوین: حوزه‌های فعالیت اکچوئرها و درآمد آنها نوشته آزاده بهادر و مقاله آشنایی با تارنماهای معتبر اکچوئرال کشورهای برتر در زمینه بیمه نوشته خشایار تشت‌زر به چاپ رسیده است. بخش پایانی این شماره را اخبار بین‌الملل ترجمه مهدی ملائی و معرفی کتاب«مدیریت در شرکت‌های بیمه، هست‌ها وبایدها» نوشته محمدرضا بقایی تشکیل می‌دهد.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟