هزینه های بیمه ای برای انرژی های تجدیدپذیر سه برابر می شود

آخرین تحقیقات انجام شده نشان می دهد که هزینه های بیمه ای برای انرژی های تجدیدپذیر تا سال ۲۰۲۰ میلادی سه برابر می شود. با افزایش پیچدگی ها و خطرات موجود، این هزینه ها به رقم 2.8 میلیارد دلار می رسد.

به گزارش ریسک نیوز،به نقل از بلومبرگ، در تحقیق انجام شده توسط گروه تحقیقاتی شرکت بیمه "سوئیس ری" آمده است که در حال حاضر سالیانه مبلغ 850 میلیون دلار توسط شرکت های بیمه خرج انرژی های تجدیدپذیر می شود.

شرکت بیمه اتکایی سوئیس ری، قدیمی ‌ترین شرکت بیمه از این نوع و یکی از بزرگترین شرکت ‌های بیمه دنیا است. این شرکت به دلیل فعالیت ‌های بین ‌المللی و اعتبار بیمه‌ ها در جهان زبانزد است. بخش اصلی فعالیت این شرکت در انتقال ریسک، تامین مالی برای ابقای ریسک و مدیریت سرمایه است.

استفاده از انرژهای خورشیدی و بادی در کشورهای مانند استرالیا، چین، آمریکا و آلمان اکنون به مسئله ای متداول تبدیل شده است و شرکت های بیمه نیز محصولات جدیدی را برای تحت پوشش قراردادن این نوع از انرژی معرفی می کنند.

این در حالی است که با افزایش پیچدگی ها و خطرات موجود، این هزینه ها تا سال 2020 میلادی سه برابر خواهد شد و به رقم 2.8 میلیارد دلار می رسد.

انرژِی تجدید پذیر یا انرژی برگشت پذیر به انواعی از انرژی می ‌گویند که خلاف انرژی‌ های تجدیدناپذیر قابلیت بازگشت مجدد را به طبیعت دارند. در سال‌های اخیر با توجه به این که منابع انرژی تجدیدناپذیر رو به اتمام هستند این منابع مورد توجه قرار گرفته ‌اند. در سال ۲۰۰۶ حدود 18 درصد از انرژی مصرفی جهانی از راه انرژی‌ های تجدیدپذیر به دست آمده است.

از آنجا که پیدا کردن منابع جایگزین تامین کننده انرژی مورد نیاز بشر با توجه به افزایش جمعیت و تقاضا برای انرژی ضروری است، توجه به منابع انرژی تجدیدپذیر که تمام نشدنی بوده و مشکلات ناشی از منابع فسیلی از قبیل افزایش دمای زمین و آلودگی های گازهای مضر را ندارد و مهمتر از همه انواع مختلف آن به صورت رایگان در اکثر مناطق جهان موجود است افزایش یافته و استفاده‌ های مختلفی از انرژی های تجدیدپذیر در سطح جهانی از آن می شود.

در گزارش دومین بیمه گر اتکایی جهان همچنین آمده است که با افزایش استفاده از انرژی های تجدیدپذیر، صنایع بزرگ تلاش می کنند تا از باد برای تولید انرژی بیشتر بهره ببرند.

"گای تورنر" یکی از کارشناسان اقتصادی در این باره می گوید که تقاضاها برای مدیریت ریسک افزایش یافته است چرا که انرژی های تجدیدپذیر هر روز بیشتر می شوند. با بالغ شدن تکنولوژی، آنان به کنترل بیشتر نیازمند می شوند.

طبق این گزارش، کشورهای اروپایی تجهیزات های بسیاری را در سواحل شمالی نصب کرده اند؛ جایی که باد با سرعت 145 کیلومتر در ساعت در حال وزیدن است.

دولت ها از آمریکا گرفته تا چین درصدند برای حذف آلودگی های زیست محیطی، نیروگاه های را برای استفاده از انرژی های پاک بسازند که این مسئله سرمایه گذاری در بخش انرژی های تجدیدپذیر را تا سال 2030 میلادی به دو تریلیون دلار می رساند.

در این شرایط شرکت های بیمه نیز تلاش می کننددر این بازار نقش آفرینی کنند؛ از همین رو شرکت بیمه "مونیخ ری" بزرگترین بیمه گر اتکایی جهان، طی توافقی نخستین بیمه توربین دریایی در جهان را با یکی از بزرگترین شرکت ها در ماه دسامبر امضا کرد.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟