بیمه چگونه صنعت 1000میلیارد دلاری ایالات متحده را نجات داد/ عکس العملهای درست قانونی به محدود کردن خسارات کمک می کند

عملکردهای صنعت بیمه و سیاستهای دولت فدرال و قانونگذاران موفق شدند صنعت یک هزار میلیارد دلاری آمریکا را نجات داده اند/ اقدامات دولت و قانونگذاران فدرال و همچنین بنیاد ملی بیمه NAIC به محدود کردن تاثیرات بحران کمک کرده است.

به گزارش ریسک نیوز،در زمانیکه  تلاشها در جهت نظارت،به برخی بیمه گران بزرگ نیازمند است، یک تحقیق جدید دولتی در آمریکا نتیجه گرفته است عملکردهای صنعت بیمه و سیاستهای دولت فدرال و قانونگذاران  به طور موفقیت آمیزی  صنعت یک هزار میلیارد دلاری آمریکا را نجات داده است و همین طور  بیمه شدگان را از تاثیرات منفی بحران مالی 2007-2009 رهانده است.

طبق این گزارش اغلب بیمه گران زندگی، املاک و حوادث  قبل از بحران،موقعیت سرمایه ای محکمی داشته اند و عکس العملهای قانونی به محدود کردن خسارات کمک کرد.

  در گزارش سازمان  حسابرسی دولت ( با عنوان  تاثیر بازارهای بیمه و عکس العملهای قانونی  به بحران مالی 2007-2009) آمده است: در حالیکه برخی بیمه گران در 2008 میلادی شاهد فشار سرمایه و جریان مالی  بودند، سطح سرمایه آنها در پایان 2009 به حد معمول بازگشت. درآمد خالص صنعت کاهش یافت و در 2009 تاحدودی جبران شد.  تاثیرات این امر روی سرمایه گذاری بیمه گران،عملکرد فروش بیمه و عایدی حق بیمه ها نیز بسیار محدود بوده است.

 با این وجود هنوز 2 بخش بیمه تحت تاثیرات بحران مالی قرار گرفتند. بیمه گران عمر که حق بیمه های سالانه با مزایای تضمین شده ارائه می کردند و همینطور بیمه گران  بخش مالی و مسکن ( بخش کوچکی از صنعت که حدود 2 درصد حق بیمه ها را به خود اختصاص می داد) از بحران مالی موجود ضربه دیدند.

سوالاتی درباره نظارت  برصنعت بیمه در دوران بحران مالی و پس از آن اتفاق افتاد که  شرکت  سهامی بزرگ  گروه بین المللی آمریکا(AIG) از خساراتی عظیم رنج بردند که  روی عملیاتهای این شرکت تاثیر گذار بود.

 همچنین تحقیق نشان می دهد اقدامات  دولت و قانونگذاران فدرال و همچنین بنیاد ملی بیمه NAIC به محدود کردن تاثیرات بحران کمک کرد.

قانونگذاران دولتی  بایکدیگر تبادل اطلاعات کردند. در پاسخ  به  مشکلات  خزانه داری AIG،  بنیاد NAIC از بیمه گران  گزارشهای مفصل تری خواست. همچنین NAIC  روش شناسی خود را تغییر داد تا ارزش برخی  دارایی ها را بهتر بسنجد و همچنین  ریسک مربوط به سرمایه برخی بیمه گران را کاهش دهد. برخی ایالتها نیز ملزومات گزارش دهی درباره دارایی های خاص را تغییر دادند.

 در سطح فدرال نیز، کمک بنیاد سرمایه گذاری فدرال رزرو و همینطور برنامه  آزادسازی دارایی های مشکل دار(TARP) به کاهش تاثیرات بحران مالی کمک کرد.همچنین  بانک فدرال رزرو نیویورک و خزانه داری بیش از 182 میلیارد دلار سرمایه را در بازه زمانی  سپتامبر 2008 تا آوریل 2009 برای AIG فراهم کردند .این بیمه گر به یکی از بزرگترین دریافت کننده  کمک های فدرال تبدیل شد. برخی دیگر از بیمه گران  نیز از کمک فدرال بهره بردند.
 

منبع:http://www.insurancejournal.com

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟