بیمه خویش‌فرمایی، مشکل اصلی خواربارفروشان زنجانی

رییس اتحادیه خواربارفروشان زنجان گفت: بیمه مشکل اصلی صنف خواربارفروش است؛ چراکه بیمه خویش فرمایی بوده و فرد باید تمام حق بیمه را خود پرداخت کند و در این شرایط امکان استفاده از خدمات بیمه تکمیلی وجود ندارد.

به گزارش ریسک نیوز،"جلیل علی‌محمدی" در گفت‌وگو با ایسنا منطقه زنجان، تصریح کرد: از مشکلات عمده خواربارفروشان نوسان نرخ محصولات است، به طور مثال یک نوع بیسکویت در یک هفته با دو قیمت متفاوت عرضه می‌شود که این امر در مواردی باعث ایجاد درگیری بین خریدار و فروشنده می‌شود؛ هرچند در هفته‌های گذشته بار دیگر آرامش به بازار بازگشته و قیمت‌ها به‌طور نسبی در شرایط ثبات قرار دارند. البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که اتحادیه خواربارفروشان نقشی در تعیین قیمت کالاها ندارد و در فروش اجناس به قیمت درج شده در روی کالاها توجه دارد. ضمن آن که دولت باید در ساماندهی این امر اقدامات لازم را انجام دهد.

وی تصریح کرد: اتحادیه خواربارفروشان 1400 عضو با پروانه‌ دارد و 300 واحد بدون پروانه نیز در حال فعالیت هستند که در صورت لحاظ ابزارهای خاص، اعضاء به عضویت اتحادیه درخواهند آمد.

علی‌محمدی افزود: اکثر خواربارفروشان به خصوص در مناطق پایین شهر اقشار متوسط و کم درآمد جامعه هستند و از این رو دولت باید همچون رانندگان و کارگران ساختمانی از این قشر نیز حمایت کند تا در ادامه فعالیت به مشکل برنخورند.

وی با بیان این‌که بسیاری از واحدهای گرانفروش، در واحدهای استیجاری و بدون پروانه در حاشیه شهرها مستقر هستند، گفت: در صورت مشاهده یا گزارش توسط شهروندان، با این واحدها به شدت برخورد می‌شود.

رییس اتحادیه صنف خواربارفروشان زنجان گفت: در بین تمامی اصناف شهر زنجان خواربارفروشان جزو منصف‌ترین اصناف در قیمت‌گذاری کالا هستند، و بسیاری از فروشگاه‌های سطح شهر زنجان کالاهای خود را نه تنها گران نمی‌فروشند بلکه در پاره‌ای موارد پایین‌تر از قیمت درج شده روی کالا به فروش می‌رسانند.

وی، با ذکر این مطلب که بسیاری از گرانفروشی‌ها مربوط به افراد فاقد پروانه کسب و مستاجر در حاشیه شهر است، افزود: بسیاری از واحدهای گرانفروش، در واحدهای استیجاری و بدون پروانه در حاشیه شهرها مستقر هستند که در صورت مشاهده یا گزارش توسط شهروندان، با این واحدها به شدت برخورد می‌شود.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟