تحول در عرصه خدمات بیمه ای حمل کالا

از دیرباز، یکی از اولین نیازهایی که بشر در زمینه بیمه احساس کرد،بیمه های باربری بود. در قدیم بیشتر کالاها از طریق کشتی منتقل می شد و با توجه بهخطراتی که کالاها را حین حمل تهدید می کرد، بازرگانان را بر آن داشت که از بیمههای باربری در این زمینه استفاده کرده و کالاهای خود را در حین حمل تحت پوشش بیمهقرار دهند.

به گزارش ریسک نیوز،در کشور ما نیز بیمه های باربری برای حمل های هوایی، زمینی ودریایی مورد استفاده قرار می گیرد.

تحولات در بیمه‌های باربری با توجه به پیشرفت تکنولوژی و صنعت حمل ونقل بسیار سریع و مثبت بوده است و پایین آمدن نرخ‌های بیمه حمل و نقل در چهار سالاخیر نشان دهنده این موضوع است. بیمه معلم هم با توجه به در اختیار داشتن 40 درصد سهم بازار در بیمه‌های دریائی (بدنه شناورها) که عمدتاًمربوط به ناوگان کشتیرانی کشور و شرکت‌های تابعه آن است، با فراهم کردن پوشش‌هایمناسب اتکائی، بسترهای لازم رشد و توسعه حمل و نقل دریائی را فراهم کرده است.

پوشش های بیمه‌ای ارائه شده در بیمه‌های باربری بر اساس فرمت‌هایانستیتو بیمه‌گران لندن که مورد تائید شورای عالی بیمه قرار گرفته و هر سال نیزمورد بازبینی اعضای کمیته بیمه اتاق بازرگانی ایران و کمیته تخصصی بیمه‌های باربریسندیکای بیمه‌گران ایران قرار می گیرد، انجام می شود.

بازار داخلی از نظر استفاده ازفرم‌های استاندارد مشابه بازارهای بین المللی عمل می کند اما نرخ‌های ارائه شدهمتفاوت است؛ نزدیک به 4سال از آزادسازی تعرفه‌هایبیمه حمل و نقل گذشته و نرخ‌ها تعدیل شده است و پیش‌بینی می‌شود تا چند سال آیندهنرخ‌های بیمه باربری به نرخ‌های بین‌المللی نزدیک‌تر و البته واقعی‌تر شود

بحران اقتصادی جهانی بر اینرشته تاثیر مستقیمی خواهد داشت ، بحران اقتصادی جهان در نظر اول عبارت است از پرشدن بازار ازکالاهایی که مشتری قدرت خرید آنها را ندارد پس کالاها به فروش نمی رسد. به همین علت تولید کالاها نیزکاهش یافته و متوقف خواهد شد، بنابراین زمانی جابجایی کالا و بیمه کردن آن رونقخواهد یافت که چرخه تولید کامل باشد.

شرکت بیمه معلم با ارائه بیمه‌های ارزی در زمینه صادرات کالا وترانزیت آن نقش مهمی را ایفا می‌کند به طوری‌که در ترکیب پرتفوی شرکت در سال گذشته93/43 درصد پرتفوی بیمه‌های باربری مربوط به حق بیمه‌های صادراتی بوده که نسبت بهمدت مشابه سال قبل 26 واحد رشد داشته و همچنین در بیمه‌های باربری وارداتی 430فقره بیمه‌نامه صادر شده که سهم حق بیمه آن از پرتفوی باربری معادل 58/43 درصداست. همچنین در سال گذشته 208 فقره بیمه‌نامه حمل و نقل داخلی صادر شده که معادل48/12 درصد از مجموع پرتفوی این رشته است.

در رشته کشتی با توجه به پوششابتیاع شده توسط شرکت کشتیرانی ج.ا.ا وشرکتهای تابعه نزدیک به 40%بازار این رشته در صنعت بیمه متعلق به شرکت بیمه معلممی باشد .

علاوه بر پوشش بیمه بدنه و ماشین آلات ،پوشش های بیمه های جنگی نیزبه کشتی هایی که وارد مناطق پر خطر می شوند با نرخ های بین المللی نیز ارائه میگردد

بیمه زندگی و سرمایه گذاری طرح سنوات با هدفتامین آینده‌ای مرفه‌تر برای بازنشستگان آتی بدون ایجاد بار مالی اضافی برایکارفرمایان و با هدف تامین فرصت‌های مالی بیشتر برای آنان طراحی و تدوین گردیدهاست. شرکت بیمه معلم ، با طراحی بیمه نامه زندگیو سرمایه گذاری طرح بازخرید سنوات، این امکان را برای تمامی کارفرمایان فراهمنموده است که با خرید این بیمه نامه، تعهد خود را در قبال پرداخت سنوات به کارگرانخود، به بیمه معلم منتقل نمایند.شاخصه اصلی این بیمه پرداخت به موقع حق بیمه توسط کارفرمایان میباشد که طبق جدول بازخریدی بیمه معلم نسبت به پرداخت اندوخته اقدام می نماید.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟