کاهش فهرست مدیریت ریسک جهانی صنعت بیمه برای نخستین بار/عوامل کاهش نرخ های بیمه املاک

نرخ بیمه در اکثر مناطق جهان کمی کاهش یافته است اما نرخ این صنعت در آمریکا افزایش یافته است/افزایش رقابت میان بیمه گران، افزایش ظرفیت و نبود خسارات مربوط به بلایای طبیعی عظیم سبب شد نرخهای صنعت بیمه املاک کاهش یابد یا در سراسر مناطق در این بازه زمانی تغییری نکند.

به گزارش ریسک نیوز،براساس یافته های آخرین تحقیق شرکت مارش درباره بازار جهانی صنعت بیمه  در 3 ماهه دوم سال جاری میلادی نشان می دهد : نرخ بیمه در اکثر مناطق جهان کمی کاهش یافته است اما نرخ این صنعت در آمریکا افزایش یافته است. در خارج از آمریکا نرخ بیمه معمولا یک تا 3 درصد  کاهش یافته است و همین امر  سبب شده فهرست مدیریت خطر جهانی صنعت بیمه  این شرکت  برای نخستین مرتبه کاهش یابد.

 ایالات متحده آمریکا تنها منطقه ای درفهرست جهانی بود که  در بخش تجدید پوشش بیمه،  شاهد افزایش بود. البته نرخ افزایش فعالیتهای بیمه این منطقه  در تمام حوزه ها6/1 درصد افزایش یافته بود.بیشترین افزایش ها  در حوزه بیمه مسئولیت  و خطوط مسئولیت شرکتهای مالی بود که  در سه ماهه دوم سال جاری 10 درصد افزایش یافته بود( در سه ماهه قبل نیز به همین میزان افزایش یافته بود). مشتریان مارش مسئول تغییر شرکتها و تهیه کننده خدمات هستند.

 موسسات مالی در بخشی از منطقه یورو نیز شاهد افزایش نرخ مسئولیت  پذیری در بخشی از سه ماهه دوم بودند . به عنوان مثال  در ایتالیا  به طور متوسط این نرخ 10تا 20 درصد افزوده شده بود.اما در فرانسه و اسپانیا شاهد 10 درصد افزایش بود که با سه ماهه قبل از آن تفاوتی نداشت.

افزایش رقابت میان بیمه گران، افزایش ظرفیت و نبود  خسارات مربوط به  بلایای طبیعی عظیم سبب شد نرخهای صنعت بیمه املاک  کاهش یابد یا در سراسر مناطق در این بازه زمانی تغییری نکند.

دین کلیوسرا  مدیر حوزه آمریکا در شرکت مارش می گوید: با وجود افزایش نرخ  ها در برخی از بخشهای صنعت در آمریکا، بیمه گران  برای دستیابی به سود با یکدیگر به شدت رقابت می کنند و از سوی دیگرهمچنان ظرفیت بازار افزوده می شود.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟