نقش موثر رسانه ها در فرهنگ سازی بیمه اجتماعی

سرپرست بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر گیلان گفت: رسانه ها و مسئولان محلی در فرهنگ سازی بیمه اجتماعی نقش بسیار موثری دارند.

به گزارش ریسک نیوز،هانی قلی پور در گفتگو با مهر با اعلام اینکه بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر نوعی بیمه دولتی است، افزود: این بیمه خانواده ها را در بروز اتفاقات گوناگون از قبیل حوادث، پیری، فوت و بیکاری حمایت می کند.

 

وی همچنین با بیان اینکه بیمه اجتماعی یک بیمه اختیاری است، اظهارداشت: در ایران 3.5 میلیون خانوار ساکن در روستا محروم از هرگونه بیمه بودند که تاکنون یک میلیون و 100 هزار خانوار زیر پوشش این صندوق هستند.

 

سرپرست بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر گیلان گفت: بیمه اجتماعی یک بیمه بومی است و چنین بیمه ای در تاریخ ایران و حتی دنیا سابقه ندارد.

وی در ادامه عمر بیمه اجتماعی در کشور را 10 سال عنوان کرد و افزود: چهار سال از زمان شکل گیری این بیمه در ایران نگذشته بود که نمایندگانی از کشور چنین برای بررسی این بیمه به ایران آمدند.

قلی پور اظهارداشت: در چین 150 میلیون نفر روستایی که تحت پوشش هیچ نوع بیمه ای بودند با الگو گیری از طرح بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر بخش عظیمی از این جمعیت بیمه شدند.

وی همچنین تصریح کرد: در گیلان 175 هزار خانوار روستایی فاقد هرگونه بیمه بودند که از این تعداد 45 هزار خانوار تاکنون به عضویت صندوق اجتماعی در آمده اند.

سرپرست بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر با بیان اینکه گیلان از حیث تعداد بیمه شدگان در کشور دهمین استان است، گفت:  بیمه یک رکن جدید در زندگی روستایی است.

وی با اشاره به اینکه پوشاک، مسکن، تغذیه و ( آموزش و بیمه ) چهار رکن در زندگی روستایی است، افزود:  رسانه ها و مسئولان محلی در فرهنگ سازی بیمه اجتماعی بسیار موثر است.

قلی پور با عنوان اینکه متولی درمان روستائیان سازمان خدمات درمانی است، اظهارداشت:  عضویت در دو صندوق بیمه دولتی جرم محسوب می شود.

وی در ادامه با تصریح اینکه روستائیان برای عضویت در صندوق می توانند به بخشداری، دهیاری، شرکت تعاونی مراجعه کنند، یادآورشد: گیلان هزار و 400 دهیاری دارد.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟