رضایتمندی ۹۰ درصدی بستری شدگان از خدمات تامین اجتماعی

مدیر درمان تامین اجتماعی استان لرستان از رضایتمندی ۹۰ درصدی بستری شدگان از خدمات تامین اجتماعی خبرداد.

به گزارش ریسک نیوز،مدیر درمان تامین اجتماعی استان در گفتگو با موج با بیان این مطلب اظهار داشت: در 3بیمارستان ملکی تامین اجتماعی استان درسال نود و یک31 هزار نفر بستری شده اند که 17 هزار مورد از این بستری ها به عمل جراحی منجر شده است.

دکتر صادقی راد اظهار داشت: در بیمارستان ها و مراکز طرف قرارداد تامین اجتماعی نیز 39 هزار بیمه شده بستری شده اند.
وی افزود: 90 درصد بستری شدگان تامین اجتماعی استان از عملکرد مراکز درمانی این بخش رضایت کامل داشته اند.

وی ادامه داد: درمجموع 40 درصد از مراجعین بخش بستری تامین اجتماعی را بیمه شدگان خدمات درمانی، کمیته امداد، بیمه روستاییان و … تشکیل می دهد که تامین اجتماعی به ارائه خدمت به این افراد نیز می پردازد.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان با اشاره به برخی از کمبودها در بحث نیروی انسانی مانند پرستار و پزشک متخصص نیز گفت: در برخی از شهرستان ها مثل ازنا با کمبود پزشک مواجه هستیم واین مدیریت اقدامات زیادی مانند به روز رسانی پرداخت مطالبات پزشکان در دستور کار قرار گرفته است و در شهرستانی مانند خرم آباد 24 واحد مسکونی در اختیار پزشکان قرار دارد ،در شهرستان دورود نیز ساخت ساختمان پزشکان به طور جدی در دستور کار قرار گرفته است و پی گیری هایی برای جذب پزشک هم در حال اجراست.

دکتر صادقی راد خاطر نشان کرد: کمبود کادر پرستاری هم بخاطر عملیاتی شدن قانون ارتقا بهره وری خدمات بالینی ایجاد شده است که باعث شده ساعات کار پرستاران کم شود و این وضعیت مشکلاتی را در سطح کشور هم ایجاد کرده است که امیدواریم در آینده نزدیک با ورودفارغ التحصیل های رشته پرستاری مرتفع گردد.
وی ادامه داد: تلاش هایی برای اخذ مجوز استخدام پرستار صورت گرفته است تا کاستی های موجود در این زمینه نیز برطرف شود.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان با اشاره به این که بیمارستان های تامین اجتماعی استان تخصصی و اورجینال هستند ، گفت: امروز پزشکان متخصص در بخش هایی مانند قلب، اورتوپدی، نورولوژی و …رفع شده است و مشکلی در این بخش ها وجود ندارد اما در بخش هایی مانند جراحی مغز واعصاب تعدادپزشک کم است و ما هم این کاستی ها را به سازمان انتقال داده ایم.

دکتر صادقی راد خاطر نشان کرد: 6 هزار نفر در سال 91 به کمیسیون های پزشکی مراجعه کرده اند و از طریق پزشکان معتمد و شوراهای پزشکی به آن ها رسیدگی شده است.

وی ادامه داد: 60 دوره آموزشی جهت 1623 نفر از طریق 829 ساعت آموزش در دوره های مدیریتی، درمانی و … برگزار شده است.

وی تصریح کرد: 160 مورد شکایت هم از طریق سامانه رسیدگی به شکایات، تلفنی و یا حضوری به مدیریت درمان تامین اجتماعی گزارش شده است که همه آن ها پی گیری شده اند.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟