توسعه بیمه محصولات کشاورزی درگرو تعامل بیشتر بهره برداران و صندوق بیمه محصولات کشاورزی

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: توسعه بیمه محصولات کشاورزی ، درگرو تعامل بیشتر بهره برداران و صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان است.

به گزارش ریسک نیوز،به نقل از آریا، دکتر مسعود محمدیان با بیان اینکه بیمه محصولات کشاورزى به عنوان یکى از ابزارهاى حمایتى مناسب در هنگام بروز حوادث قهرى و طبیعى مورد تاکید جدى مسئولان میباشد گفت: این سیاست حمایتی در سیستم های مختلف کشاورزى و دامدارى اکثر کشورهاى درحال توسعه وتوسعه یافته جهان اعمال مى شود.

وی همچنین اظهار داشت: فعالیت در بخش کشاورزى به علت اتکاء زیاد بروى طبیعت، همواره فعالیتى پرخطر و متداوم با ریسک بالا محسوب و در راستای جلوگیری از هدر رفت سرمایه های ملی در امر تولید در زیربخش های کشاورزی، توسعه تعامل بین بهره برداران و صندوق بیمه کشاورزی، روند رشد بیمه را از سرعت قابل توجهی برخوردار می سازد.

دکتر محمدیان اضافه کرد: بیمه محصولات کشاورزی یکی از اصولی‌ترین و پایدارترین سیستم‌های حمایت از خسارت دیدگان بخش کشاورزی است که با مشارکت تولید کنندگان و دولت، خسارات وارده به هر یک از اعضای جامعه بیمه گذار آن محصول، پوشش داده می‌شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گفت: مجموعه افرادی که در بخش کشاورزی فعالیت می‌کنند، برای مقابله با خطرات زیادی که به صورت غیرمترقبه و ناگهانی حادث و ممکن است موجب نابودی و صدمه به محصولات آنان شود، نیاز به حمایت داشته و این ضرورت بیش از هر کس، برای کشاورزان و تولیدکنندگان بخش کشاورزی مشخص است، ولی ترویج بیمه محصولات یکی از راهکارهای موثر برای مقابله با خطرات فعالیت های کشاورزی و کاهش نوسانات درآمدی بهره برداران است که باید مورد توجه بیش ازپیش قرار گیرد.

دکتر محمدیان افزود: تولید‌کنندگان زیر بخش های کشاورزی، همواره با خسارات ناشی از حوادث قهری و بلایای طبیعی مواجه و زندگی اقتصادی آنها در معرض خطرات جدی قرار دارد، این امر موجب می‌شود کشاورزان و دامداران همواره نگران بازپرداخت هزینه‌های مختلف تولید  معاش خود بوده وپرداخت بموقع غرامت ناشی از خسارات وارده به بهره برداران در کنار توسعه ترویج فرهنگ بیمه، ضریب نفوذ آن در بین اقشار روستایی و عشایری را سرعت و بهبود بخشیده و راه را برای تحقق اهداف تعریفی در بخش کشاورزی هموارتر می سازد.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟