آموزش قریب به ۱۰۰ هزار نیروی فعال در صنعت بیمه، پژوهشکده بیمه را به طور جدی در این عرصه متمرکز کرده است.آقاجری، معاون پژوهشی پژوهشکده بیمه، با طرح موضوع بالا اعلام کرد: شناسایی نیازهای صنعت بیمه در شرایطی که عرصه سیاستگذاری و اجرایی کشور وارد دوران جدیدی میشود.
به گزارش ریسک نیوز،پژوهشکده بیمه را بر آن داشته است تا نسبت به مرور چالشهای موجود و هماهنگی با شرایط جدید در پی تأمین اهداف این صنعت باشد.بر پایه این گزارش، این پژوهشکده طی سه ماهه گذشته با برگزاری 11 نشست تخصصی با مدیران ارشد شرکتهای بیمه موانع اجرایی و پژوهشی را شناسایی کرده است.
این بررسی ها حاکی است، شرکتهای بیمه عمدتاً خواستار آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی صنعت بیمه از طریق اقدامات و برنامهریزی های آموزشی پژوهشکده بیمه بودهاند.
از انتظارات مورد تأکید اغلب شرکتهای بیمه آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی صنعت بیمه بود. بلافاصله پس از جلسات ابتدایی با تعدادی از شرکتهای بیمه، ایجاد مرکز آموزش مجازی کارکنان صنعت بیمه در دستور کار گروه آموزشهای آزاد پژوهشکده بیمه قرار گرفت. طولی نکشید با سپری شدن نزدیک به یک ماه مرکز راهاندازی و اولین دوره آموزش مجازی برگزار شد.
معاون پژوهشی پژوهشکده بیمه با اشاره به مرکز آموزش مجازی کارکنان صنعت بیمه، هدف از راهاندازی آن را، ارائه و توسعه روشهای نوین آموزش در صنعت از طریق ارائه دروس به صورت مجازی، افزایش طیف فراگیران دورههای آموزش مداوم، امکان جذب نمایندگان، کارگزاران و کارشناسان صنعت بیمه با صرف کمترین هزینه راهاندازی دانست.
وی مزایای سیستم آموزش مجازی پژوهشکده را در قابلیت ارائه خدمات در اینترنت معمولی، کاهش هزینههای آموزشی، نامحدود بودن حافظه ذخیرهای، حجم بالای کاربر همزمان، بانک اطلاعات منابع علمی، بانک اطلاعاتی کلاسهای برگزار شده و در نهایت مالکیت سیستم عنوان کرد.
آقاجری گفت: با توجه به وجود چند سامانه در گذشته که خدماتی را مانند آموزش مجازی با هزینه نفر ساعتی 12 هزار و پانصد تومان ارائه می نمود و سیستم دیگری با هزینه بیش از 15میلیون تومان وظیفه برگزاری آزمون را ایفاء می کرد و سامانهای که خدمات آموزش ارائه می کرد ضرورت داشت تا سیستمی جامع و با توانایی بالا و در مالکیت پژوهشکده بیمه چنین نقشهایی را ایفا کند.
دیدگاه شما چیست؟