مذاکره با دولت برای شکستن انحصار صنعت بیمه

مدیر عامل انجمن حرفه ای صنعت بیمه، شکل گیری انجمن ها را از آن جهت مهم ارزیابی کرد که درگیری بسیار دولت مردان در مسائل اجرایی کشور موجب خواهد شد که بخش هایی از کارکردهای کشور به بوته فراموشی سپرده شود و برخی حوزه ها مورد غفلت قرار گیرد.

به گزارش ریسک نیوز،مدیر عامل انجمن حرفه ای صنعت بیمه برنامه های وزیر اقتصاد دولت جدید را برای صنعت بیمه بسیار خوب توصیف کرد و از رایزنی با دولت برای شکستن انحصار در صنعت بیمه خبر داد.

به نقل از موج، مسعود حجاریان مدیر عامل انجمن حرفه ای صنعت بیمه طی نشستی خبری با خبرنگاران در تشریح ایجاد این نهاد جدید بیمه ای گفت: هدف و برنامه اصلی این نهاد، توسعه توان حرفه ای و فنی صنعت بیمه است. 

وی ضمن بیان این نکته که، صنعت بیمه به عنوان یکی از نهادهای مالی باید جایگاه واقعی و صحیح خود را پیدا کند، بر صیانت از نقش و جایگاه این صنعت در میان سایر صنایع تاکید کرد. 

مدیر عامل انجمن حرفه ای صنعت بیمه، شکل گیری انجمن ها را از آن جهت مهم ارزیابی کرد که درگیری بسیار دولت مردان در مسائل اجرایی کشور موجب خواهد شد که بخش هایی از کارکردهای کشور به بوته فراموشی سپرده شود و برخی حوزه ها مورد غفلت قرار گیرد. 
او به نقش نهادهای مدنی و اجتماعی در تنظیم مقررات اشاره کرد و تاکید کرد: در همه حوزه ها، حضور نهادهای حرفه ای و تخصصی می تواند کاستی ها و کمبودها را جبران کند. 

حجاریان از دیگر برنامه های این انجمن را اعطای گواهینامه صلاحیت حرفه ای به متقاضیان در 5 سطح مقدماتی، عمومی، تخصصی، حرفه ای و فوق حرفه ای عنوان کرد و از برگزاری سمینارهای تخصصی در حوزه تخصصی صنعت بیمه برای بومی سازی دانش حرفه ای بیمه در ایران خبر داد.

مدیر عامل انجمن حرفه ای صنعت بیمه در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری موج که به دغدغه همیشگی مدیران صنعت بیمه از انحصار در صنعت بیمه اشاره کرد، گفت: صنعت بیمه از نوعی عدم رقابت در رنج است چرا که هنوز شاخص های انحصار در صنعت قابل مشاهده است.
وی افزود: انجمن حرفه ای صنعت بیمه به شدت با هر گونه انحصاری در صنعت بیمه مخالف است و با مسئولان کشور برای رفع این انحصار مذاکره می کند.

حجاریان همچنین با تاکید بر ایجاد رقابت پذیری در صنعت بیمه، اعلام کرد: انجمن حرفه ای صنعت بیمه از هر گونه رهبری و پیروی در صنعت بیمه ابراز انزجار می کند.
وی در ادامه با بیان اینکه، بیش از 70 درصد از نخبگان صنعت بیمه و 50 تن از اعضای حرفه ای صنعت بیمه عضو این انجمن هستند، گفت: انجمن حرفه ای صنعت بیمه توانمندان این حوزه را دعوت به عضویت می کند و همچنین در این حوزه از مقالات و انتشارات نیز پشتیبانی خواهد کرد.

مدیر عامل انجمن حرفه ای صنعت بیمه همچنین متذکر شد که کارکرد انجمن با سندیکای بیمه گران متفاوت است و این تفاوت از آنجا ناشی می شود که سندیکای یک ماهیت شرکتی دارد اما ماهیت انجمن ها از آن جهت که زیر نظر وزارت کشور هستند، کارکردی اجتماعی است.
او اضافه کرد: انجمن ها یکی از پایه های دموکراسی محسوب می شوند و نقش حمایتی، کنترلی و هدایتی دولت را نیز بر عهده دارند. 

حجاریان در ادامه از تشویق و ترغیب ریاست کل بیمه مرکزی به ایجاد این نهاد تخصصی نیز اشاره کرد.
او در ادامه ضمن اشاره به اینکه، دولت قبل مشی مشاوره ای حرفه ای نداشت اما دولت جدید مدعی است که مشی مشاوره اجتماعی دارد، ابراز امیدواری کرد که حضور انجمن بتواند عملکرد صنعت بیمه را بهبود ببخشید. 

مدیر عامل بیمه ملت همچنین در خاتمه درباره گمانه زنی هایی مبنی بر ریاست او بر بیمه مرکزی، ضمن تکذیب این گمانه زنی های رسانه ای گفت: اقای طیب نیا به بنده محبت و لطف دارند اما ایشان برنامه های خوبی برای صنعت بیمه تدارک دیده اند.

گفتنی است، هیات موسس انجمن حرفه ای صنعت بیمه متشکل از آقایان حجاریان، علوی، آسوده، ضیایی، ثبات، سهامیان مقدم، طهماسبی و غلامی است.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟