بیمه تعاون حلقه مفقوده ارتباطات مالی و اعتباری بخش تعاون

مدیر عامل بیمه تعاون ایران با بیان این‌که بیمه تعاون حلقه مفقوده ارتباطات مالی و اعتباری در بخش تعاون بود گفت:‌ با تاسیس این شرکت بیمه بازار اولیه و هدف خود را ارائه خدمت به بخش تعاون قرار خواهیم داد.

به گزارش ریسک نیوز،به نقل از ایسنا اکبر نجفی در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری با اتاق تعاون مرکزی و شرکت بیمه تعاون اظهار کرد: فرایند تاسیس بیمه تعاون بیش از پنج سال به طول انجامید اما تاسیس این بیمه به عنوان بیست و هشتمین شرکت بیمه در صنعت کشور بسیار ارزشمند است.

وی ادامه داد: یکی از دلایل تاخیر در تاسیس شرکت بیمه تعاون این بود که این بیمه حتما تعاونی باشد. زیرا در قوانین مربوط به تاسیس بیمه در کشور تنها تاسیس شرکت بیمه به صورت سهامی عام و خاص دیده شده بود و به شکل تعاونی وجود نداشت.

مدیر عامل بیمه تعاون ایران افزود:‌ خوشبختانه به همت و تلاش تعاون‌گران قانون در این بخش اصلاح و بیمه تعاون تاسیس شد.

نجفی ادامه داد: در قانون اساسی کشور بخش تعاون در مرحله فراتر و بالاتر از بخش خصوصی قرار دارد ولی متاسفانه علیرغم آن که بخش تعاون باید به سهم 25 درصدی در اقتصاد ملی دست یابد آن طور که باید به جایگاه حقیقی خود نرسیده است.

به گفته وی، تحقق این امر نیازمند هم افزایی و تجمیع ظرفیت همه بخش‌های تولیدی، بانکی و بیمه‌ای در کشور است و در این مسیر حلقه مفقوده ارتباطات مالی و اعتباری بیمه تعاون بود که هم اکنون با تاسیس آن بسیاری از مشکلات بیمه‌ای بخش تعاون حل خواهد شد.

مدیر عامل بیمه تعاون ایران در پایان گفت: بیمه تعاون بیست و هشتمین شرکت بیمه‌ای است که پا به عرصه وجود گذاشته و تلاش می‌کند تا به سهم 25 درصدی خود از تولید 13 هزار میلیارد تومانی صنعت بیمه در سال گذشته برسد.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟