صنعت بیمه نگران تهدیدهای سایبری

براساس تحقیقی جدید از ویلیس نورث آمریکا به نام « گزارش سایبری ویلیس فورچون ۲۰۱۳» ، میان هزار شرکت، بیمه گران و صنعت بیمه درکل بیش از بقیه صنایع نگران تهدیدهای سایبری بوده اند/در خصوص گستره خدمات سایبری، موسسات مالی و شرکتهای فناوری در صدر فهرست قرار داشتند و بیش از بقیه شرکتها با فضای سایبری سروکار داشتند/بخشهای املاک، سرمایه گذاری خدمات مالی، انرژی و معدن یابی درباره خطرات سایبری کمترین نگرانی را داشتند.

به گزارش ریسک نیوز،

  بخش سرمایه گذاری و  صنایع کاربردی  در  خرید پوششهای بیمه سایبری رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.  براساس تحقیقی جدید از ویلیس نورث آمریکا به نام « گزارش سایبری ویلیس فورچون 2013» ، میان هزار شرکت، بیمه گران  و صنعت بیمه درکل بیش از بقیه صنایع نگران تهدیدهای سایبری بوده اند.

 

  3 خطر مهمی که تحقیق ویلیس شناسایی کرده است عبارتند از  حریم خصوصی، از دست دادن اطلاعات محرمانه، از دست رفتن خوشنامی و اقدامات کلاهبردارانه.

 

 این گزارش همچنین 1000 شرکت مورد بررسی را به 20  گروه صنعتی تقسیم کرده است تا دلایل و گفته های هرکدام درباره فاش کردن خطرات،  گستره خطرات  و چگونگی در معرض خطر قرار گرفتن، اقدامات امنیتی  برای کاهش خطر   را  مقایسه کند. این گزارش با توجه به خطرات  شناسایی شده نشان میدهد خدمات  درمانی  صنعتی است که بیش از بقیه نگران خطرات سایبری است و با فاصله کمی پس از آن  صنعت فناوری ، بیمه، ارتباطات، علوم زیست شناسی و بخشهای خرده فروشی قرار دارند.

 

 در این میان، بخشهای املاک، سرمایه گذاری  خدمات مالی، انرژی و معدن یابی  درباره خطرات سایبری کمترین نگرانی را داشتند.

 

 در خصوص گستره خدمات سایبری، موسسات مالی و شرکتهای فناوری  در صدر فهرست قرار داشتند و بیش از بقیه شرکتها با فضای سایبری سروکار داشتند.

 

 در بخش  بیمه حمایت سایبری، بخش سرمایه گذاری(33 درصد)، صنایع عمومی(15 درصد) بخش بانکداری( 14 درصد)  بیشترین تعداد پوشش بیمه را به خود اختصاص دادند. بخشهای بیمه و فناوری هردو میزان خرید پوشش بیمه را 11 درصد اعلام کردند. درهر حال، این گزارش نشان میدهد ممکن است بسیاری از شرکتها  میزان پوشش بیمه سایبری خود را  کمتر از حد معمول گزارش داده اند.( با توجه به آمار ویلیس و دیگر شرکتهای صنعتی مشخص شد).

 

  میان شرکت رتبه 501 تا 1000 این تحقیق22 درصد درباره خطرات سایبری نظری ندادند. این آمار در مقایسه با  سکوت 12 درصد تحقیق 500 شرکتی فورچون بسیار چشمگیر است.  براساس تحقیق ممکن است دلیل این امر آن باشد که شرکتها  کوچکتر شده اند و خود را  اهداف حملات نمی دانند  یا حتی ممکن است شرکتهای کوچکتر به زمان کمتری برای شناسایی خطرات سایبری اطرافشان نیاز داشته باشند.

 

منبع:http://www.insurancenetworking.com

 

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟