تنها ۱۵ درصد واحدهای مسکونی روستایی بیمه هستند

از مجموع واحدهای مسکونی روستایی استان تنها ۱۵ درصد بیمه هستند که اصلا رقم مناسبی نیست. به گفته وی ؛ حجم کارهایی که در این مدت و با این اعتبار انجام شده در طول سالهای قبل بی نظیر بوده است هرچند با حالت ایده آل فاصله فراوانی داریم.

به گزارش ریسک نیوز،جواد قناعت در شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان با بیان این مطلب اظهار داشت: در بخش بیمه های حوادث ، استان جزو استان های پیشرو است و 90 درصد واحدهای مسکونی شهری توسط شهرداری ها بیمه شده اند اما در بخش مسکن روستایی ضعیف عمل شده است.

وی با اشاره به مشکلاتی که در سایت مسکن مهر کلاله اتفاق افتاده است افزود: 6 بلوک این سایت که دارای 36 واحد مسکونی است دچار مشکل هایی شده است که با عامل این مشکلات باید برخورد جدی شود.

قناعت ادامه داد: در زمان حساس انتقال قدرت از دولت دهم به دولت یازدهم هستیم و در این بین برخی سعی می کنند با بزرگ نمایی مشکلات اختلال و نارضایتی ایجاد کنند، این گونه موارد نباید باعث شود تا کار بزرگی چون مسکن مهر ندیده گرفته یا کوچک شمرده شود.

وی تصریح کرد: در سه مرحله در استان توسط وزیر راه و شهرسازی و رییس جمهور سابق حدود 28 هزار واحد مسکن مهر افتتاح شده است و در این بین 36 واحد به دلیل سهل انگاری دارای مشکلاتی است اما نباید زحمات ندیده گرفته شود، همانطور که سهل انگاری ها نیز نادیده گرفته نمی شود و به شدت با آن برخورد می شود.

به گزارش خبرگزاری موج،  قناعت در ادامه گفت: در سال 91 در گلستان در بخش مهندسی رودخانه 80 میلیارد ریال هزینه شده است که از این میزان 30 میلیارد ریال در بخش لایروبی و 50 میلیارد ریال در بخش دیواره سازی هزینه شده است.

به گفته وی ؛ حجم کارهایی که در این مدت و با این اعتبار انجام شده در طول سالهای قبل بی نظیر بوده است هرچند با حالت ایده آل فاصله فراوانی داریم.

استاندار گلستان اذعان کرد: در سال 91 و در دو مرحله سیل خسارتی بالغ بر 100 میلیارد تومان به استان وارد شد اما از سوی سازمان مدیریت بحران 90 میلیارد تومان خسارت برآورد و قبول شد و تاکنون تنها 33 میلیارد تومان از این اعتبار به استان تخصیص یافته است، عمده پروژه هایی نیز که برای این 33 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است پروژه هایی با ماهیت بازسازی است.

وی خاطر نشان کرد: انتظار می رود تا با تلاش بیشتر شاهد تکمیل پروژه های نیمه کاره باشیم تا پایان شهریور نیز باید گزارشی از پیشرفت 389 پروژه این بخش ارائه شود، 

قناعت افزود : همچنین با هدف برنامه محور کردن توزیع اعتبارات، دستگاه های اجرایی و فرمانداران هماهنگی های لازم را انجام و اولویت های هر شهرستان نیز مشخص شود، مدیریت بحران استان نیز گزارشی از اخرین وضعیت ساخت و ساز در مناطق پر خطر ارائه کند.

قناعت تصریح کرد: جانمایی مکان اسکان اضطراری شهرهای بالای 50 هزار نفر جمعیت در استان که شامل گرگان و گنبد می شود نیز انجام و به تهران ارسال شده تا کارهای اجرایی انجام شود.
وی با اشاره به افتتاح طبقه دوم ساختمان مدیریت بحران استان گفت: در این ساختمان سیستم ارتباط رادیویی و تلفنی ستاد مدیریت بحران تعبیه شده است.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟