چین خواستار همکاری بیمه گران آسیایی و آفریقایی شد

فعالان بیمه در دو قاره آفریقا و آسیا باید با همکاری با یکدیگر راههای را برای مشارکت و حضور بیشتر در بازارهای نوظهور و تقویت همکاری های بین المللی بیابند.بازیگران کلیدی صنعت بیمه در دو قاره آفریقا و آسیا باید همکاری های مشترکی را آغاز کنند.

به گزارش ریسک نیوز،به نقل از صنعت بیمه ایشا اینشورنس ریویو، رئیس کمیسیون قانونگذاری بیمه در چین گفت: فعالان بیمه در دو قاره آفریقا و آسیا باید با همکاری با یکدیگر راههای را برای مشارکت و حضور بیشتر در بازارهای نوظهور و تقویت همکاری های بین المللی بیابند.

"ژیانگ جانبو" در ادامه افزود که "فدارسیون بیمه گران عادی و اتکایی آفریقا_آسیا"  (FAIR) سکوی مهمی برای تبادلات چندجانبه در صنعت بیمه به شمار می آید.

او که در کنفرانس سال 2013 این فدارسیون در پکن سخن می گفت، با تشریح فرصت های کنونی در چین، در ادامه تاکید کرد: شرایط اقتصاد کلان و پتانسیل موجود در صنعت بیمه، 10 تا 20 سال آینده را به دوران طلایی برای این صنعت در چین تبدیل می کند.

او ادامه داد که صنعت بیمه در چین بر اصلاح بازار، تکمیل خدمات و اصلاح قوانین موجود متمرکز شده است. در همین زمان ما خواهان گسترش این صنعت در مرزهای بین المللی هستیم و برای تحقق این هدف بر آزادسازی و تشویق بیمه گران داخلی به گسترش فعالیت هایشان متمرکز شده ایم. در حقیقت بیمه گران داخلی باید با فعالان این صنعت در کشورهای دیگر آفریقایی و آسیایی همکاری های گسترده تری داشته باشند.

جمعیت بالایی کنونی و نرخ پایین نفوذ بیمه چین باعث شده تا سرمایه گذاران خارجی در هر دو بخش اتکایی و عادی به سمت این بازار متمایل شوند. همچنین با در نظر گرفتن جمعیت مسن این کشور در حال حاضر، انتظار می رود که تعداد افراد بازنشسته تا سال 2020 از 200 میلیون نفر تجاوز کند.

همچنین در این کنفرانس، "چاینا ری" بیمه گر اتکایی دولتی در چین، از قصد خود برای گسترش فعالیتش در کشورهای توسعه یافته در خارج از قاره آسیا خبر داد.

"لی پییو" رئیس این شرکت در سخنرانی گفت: آسیا برای تجارت ما بسیار وسیع است اما ما خواهان استفاده از فرصت های موجود در خاورمیانه و آفریقا هستیم؛ هرچند که این مسئله به زمان زیادی احتیاج دارد.

چین از جمله کشورهایی است که ببیشترین تغییرات را در سال های آینده تجربه می کند. این کشور در حال اجرای قوانین جدید است تا ریسک های اقتصادی که صنعت بیمه به طور سازمان یافته با آن رو به رو است را به حداقل برساند.

در این گزارش آمده است که شرکت بیمه "آفریقا ری" و دیگر بازیگران این صنعت در قاره سیاه درصدند تا از فرصت های موجود در چین استفاده کنند اما طبق گزارش رسانه های چینی، این شرکت ها برای رسیدن به این هدف با موانع بسیاری رودررو هستند.

"کرونیل کاریکزی" رئیس و مدیر اجرایی شرکت آفریقا ری، به تلویزیون مرکزی چین در این باره گفت: یکی از چالش های پیشروی ما اندازه و وسعت این بازار است. بیمه گران در قاره آفریقا از نظر سرمایه کوچک هستند به همین دلیل نمی توانند به بازار بزرگی مانند چین وارد شوند چرا که به سرعت از بین می روند.

او ادامه داد که برای رسیدن به چنین هدفی باید همکاری بیشتری بین صنعت بیمه در کنیا و چین صورت بگیرید. در حال حاضر فرصت های بیشماری در هر دو منطقه وجود دارد.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟