سیاست‌های انقباضی بیمه، کشاورزان را متواری کرده است

معاون برنامه‌ریزی و عمرانی فرماندار همدان گفت: سیاست‌های انقباضی صندوق بیمه محصولات کشاورزی، کشاورزان را متواری کرده به طوری که از بیمه محصولات کشاورزی استقبال نمی‌کنند.

به گزارش ریسک نیوز،به نقل از فارس از همدان، محمدعلی محمدی ظهر امروز در کارگروه امور اقتصادی و تولیدی بخش کشاورزی شهرستان همدان با بیان اینکه در پرداخت تسهیلات به کشاورزان گلایه‌مندیم اظهار داشت: در نوع و نحوه پرداخت تسهیلات به کشاورزان توسط بانک‌های عامل مسائلی وجود دارد که باید بررسی شود.

وی ادامه داد: برخی افراد که کشاورز نیستند از تسهیلات بخش کشاورزی استفاده می‌کنند و خود کشاورزان نمی‌توانند تسهیلات دریافت کنند.

معاون برنامه‌ریزی و عمرانی فرماندار همدان با اشاره به اینکه تسهیلات بخش کشاورزی به نام کشاورز اخذ و به کام دیگران در جاهای دیگر هزینه می‌شود تصریح کرد: جهاد کشاورزی باید اهلیت افراد را تأیید کند.

وی اضافه کرد: برخی افراد با سفارش از بانک‌ها بدون صرف وقت تسهیلات دریافت می‌کنند و کشاورزان چنین موقعیتی را نداشته و محصولات آنها دچار مشکل می‌شود.

محمدی با بیان اینکه موضوع کم‌آبی دغدغه همه است و در بخش کشاورزی باید بیشتر به این مهم توجه شود گفت: همه دستگاه‌های مرتبط با موضوع آب باید به کمک جهاد کشاورزی آمده و کمبود آب را مدیریت کنیم.

وی از عدم حضور مدیر امور آب شهرستان همدان در جلسه انتقاد کرد و ابراز داشت: امور آب، متولی اصلی موضوع آب است و باید در تصمیم‌گیری در این حوزه حضور داشته باشد.

معاون برنامه‌ریزی و عمرانی فرماندار همدان از روند استفاده از آب‌های زیرزمینی توسط بخش کشاورزی به شدت انتقاد کرد و بیان داشت: در سال‌های اخیر به منابع آبی چوب حراج زدیم و با این روند استفاده از آب باید پاسخگوی نسل‌های آینده هم باشیم.

وی خطاب به شرکت برق مبنی بر قطع برق چاه‌های پرمصرف گفت: اگر از بروز تنش اجتماعی می‌ترسید، فرمانداری پاسخ این موضوع را می‌دهد. 

محمدی افزود: در سطح شهرستان بیش از 5 هزار هکتار سیب زمینی دوباره در کشت پاییزه کشت شده که در هر هکتار 480 لیتر آب مصرف می‌کند و این موضوع تخلف است.

وی از روند جلسات انتقاد کرد و گفت: باید خروجی جلسات مشخص باشد، نه اینکه دور هم جمع شده و وقت اصحاب رسانه را هم بگیریم و جلسات هیچ گونه، خروجی نداشته باشد.

معاون برنامه‌ریزی و عمرانی فرماندار همدان با بیان اینکه افت آب‌های زیرزمینی نگران‌کننده است اذعان کرد: سیاست‌های انقباضی صندوق بیمه محصولات کشاورزی باعث فرار کشاورزان از بیمه محصولات شده است.

وی تأکید کرد: تمدید تسهیلات کشاورزی با توجه به مشکلات خشکسالی برای کشاورزان لازم است.

محمدی خاطرنشان کرد: جلسه آینده گزارش عملکرد تسهیلات بهینه‌سازی مصرف آب را با توجه به اینکه چقدر در مصرف سوخت صرفه جویی شده ارائه کنید.

وی در پایان گفت: اسناد اراضی گلخانه‌داران در شهرک گلخانه نیز تعیین تکلیف شود.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟