در آینده ای نزدیک بیمه ایران به طور کامل از تحریم اتحادیه اروپا خارج می شود

مدیر عامل بیمه ایران از رفع تحریم این شرکت از سوی دادگاهی در اروپا خبر داد و گفت: قرار است دادگاه تجدید نظری نیز در آینده نزدیک برگزار شود تا تحریم این شرکت به طور کلی رفع شود.

به گزارش ریسک نیوز،از ایرنا، جواد سهامیان مقدمˈ گفت: دادگاهی در اروپا دلایل ارایه شده از سوی بیمه ایران را برای خارج شدن از تحریم های اتحادیه اروپا پذیرفت و این دادگاه حدود 2 هفته پیش رای به لغو تحریم این شرکت داد.

وی با بیان این که، شرکت بیمه ایران دفاعیات خود برای رفع تمامی تحریم ها برای اتحادیه اروپا نیز ارسال کرده است ادامه داد: اتحادیه اروپا، شرکت بیمه ایران را به دلیل وابستگی به دولت و برخی مسائل دیگر تحریم کرد و به همین دلیل بیمه نامه های این شرکت در خارج ایران مورد پذیرش نبود.

سهامیان مقدم با اشاره به اقدامات حقوقی این شرکت برای رفع تحریم ها گفت: بیمه مانند یک صندوق تعاونی است که مردم پول خود را در آن به امانت می گذارند تا در زمان خسارت از آنها حمایت شود.

وی اظهار داشت: تحریم ها موجب شد تا ال.سی هایی که از سوی این شرکت ضمانت می شد، مورد قبول دیگر کشور ها قرار نگیرد که با رفع آن از این به بعد بیمه ایران می تواند همچنان به بیمه کردن ال.سی ها در حوزه های مختلف از جمله باربری ادامه دهد.

مدیر عامل شرکت بیمه ایران افزود: بیمه ایران به دلیل این که، این تحریم ها را ناعادلانه و خصمانه می دانست با گرفتن وکیل و پیگیری های مستمر رفع تحریم ها را دنبال کرد.

به گفته وی با برداشته شدن تحریم، بیمه ایران می تواند فعالیت های بیمه ای در خارج ایران را از سر بگیرد، اما پیگیری های ما برای گرفتن رأی دادگاه تجدید نظر کماکان ادامه دارد.

وی گفت: با اجرای تحریم یکی از محدودیت ها در بخش بیمه های حمل و نقل و باربری بود، چون زمانی که برای واردات تقاضای ال سی داشتند، یکی از مدارک مورد نیاز گشایش ال سی بیمه نامه است که باید به کارگزار خارجی ارائه شود تا اجازه ترخیص داده شود که هم اکنون این تحریم رفع شده است.

رئیس شورای عمومی سندیکای بیمه گران ایران گفت: با وجود تحریم بیمه ایران، صنعت بیمه کشور با تدابیر به کار گرفته شده توانست تحریم را در بعد ملی و شرکتی مدیریت کند و نشانه آن این است که هیچ پوشش بیمه

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟