بیمه گران استراتژی های دیجیتالی را جدی بگیرند

به مدیران در این صنعت توصیه شده است که رسانه های اجتماعی را نسبت به گذشته جدی تر بگیرند و به آنان به عنوان ابزار ارزشمند تجاری نگاه کنند؛ این بدان معناست که آنان باید با دوگانگی ها بیش از گذشته درگیر شوند و مشتریان جوان را بیشتر از گذشته جذب کنند.

به گزارش ریسک نیوز، به نقل از صنعت بیمه به شرکت های بیمه هشدار داده شد که استفاده از تکنولوژی های روز مانند تلفن های همراه هوشمند را جدی بگیرند و در دنیایی دیجیتال تنها یک نظاره گر نباشند و یا در حاشیه قرار نگیرند.

به گزارش سایت تخصصی صنعت بیمه به نقل از اینشورنس اینسایت، طبق گزارش منتشر شده توسط مرکز تحقیقاتی "ای وای" با نام "بیمه در دنیایی دیجیتال: زمان فرارسیده است" به مدیران در این صنعت توصیه شده است که رسانه های اجتماعی را نسبت به گذشته جدی تر بگیرند و به آنان به عنوان ابزار ارزشمند تجاری نگاه کنند؛ این بدان معناست که آنان باید با دوگانگی ها بیش از گذشته درگیر شوند و مشتریان جوان را بیشتر از گذشته جذب کنند.

با این تحقیق که در میان بیش از یکصد شرکت بیمه صورت گرفته، مشخص شده است که تنها 43 درصد از بیمه گران اخیرا به استفاده از پیام های ارسالی توسط تلفن های همراه روی آورده اند و 72 درصد نیز به صورت آنلاین این کار را انجام می دهند.

"گرام هندی" یکی از مدیران مرکز "ای وای" در زمینه جذب مشتری، در این باره گفت: تمرکز بیمه گران بر ارائه محصولات مربوط به تلفن های همراه و ارائه خدمات در این زمینه نیز محدود است. اما با افزایش استفاده از تبلت ها، نادیده گرفتن تلفن های هوشمند به معنای بازگشت به گذشته، در آینده است.

در این گزارش آمده است که بیمه گران آسیایی نسبت به دیگر همتایان خود در جهان کمتر از رسانه های اجتماعی و تکنولوژی های هوشمند برای جذب مشتری و نماینده استفاده می کنند. در آسیا تنها 30 درصد از شرکت های بیمه از ابزارهای مربوط به تلفن های همراه بهره می برند. این در حالی است که آنان نسبت به رقبای جهانی خود برای تعامل با مشتریان و پیشیرد سیاست های مالی، از این ابزار بیشتر استفاده می کنند.  

57 درصد از شرکت کنندگان در این تحقیق اعلام کرده اند که تمایل دارند تا تکنولوژی های تجاری خود را به روزرسانی کنند و 78 درصد نیز درنظر دارند تا سه سال آینده در راستای پشتیبانی از استراتژی های دیجیتالی، سازمان های را تاسیس کنند.

در این گزارش همچنین آمده است که دوسوم بیمه گران جهانی بر این باورند در حال پیروزی در این زمینه هستند و استراتژی های بلندمدت، آنان را در تحقق اهدافشان در دنیایی دیجیتال یاری می کند.

در همین حال، 68 درصد حاضرین در این تحقیق تنها 10 درصد از بودجه تجاری و آی تی خود را برای حضور در دنیایی دیجیتال هزینه می کنند و تعداد زیادی از شرکت های بیمه در منطقه آسیا_پاسفیک در برنامه های خود چنین بودجه ای را در نظر نگرفته اند.

هندی در ادامه گفت: دنیایی دیجیتال بازار جدیدی است که انتظارات مشتریان را نیز به شدت تغییر داده است و بیمه گران نمی توانند در حاشیه قرار بگیرند. آنان باید همواره پاسخگوی این تغییرات باشند اما اکنون بسیاری از آنان به عوامل داخلی، تکنولوژی های اولیه و مسائل فرهنگی دلخوش کرده اند.

این کارشناس بیمه در ادامه تاکید کرد: خواست مشتریان برای تعامل و ارتباط با بیمه گران دستخوش تغییرات جدی شده است و در این میدان بیمه گرانی پیروز خواهند بود که در سال های آینده به نیازهای دیجیتالی آنان پاسخ بگویند.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟