یارانه ۵۰ درصدی حق بیمه نیشکر حذف شد

رئیس مجمع ملی تشکل‌های کشاورزی گفت: ‌دولت یارانه ۵۰ درصدی حق بیمه را که قبلاً برای یک هکتار زمین نیشکر پرداخت می‌‌کرد، حذف کرد و کشاورز مجبور است برای بیمه یک هکتار محصول نیشکر ۱۶۰ هزار تومان پرداخت کند.

به گزارش ریسک نیوز،مسعود اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس با اعلام این خبر اظهار داشت: در حالی که کشاورزان توانایی پرداخت حق بیمه یار انه‌دار محصولات کشاورزی را ندارند، دولت یارانه 50 درصدی حق بیمه را که قبلا پرداخت می‌کرد، حذف کرده است.
 

رئیس مجمع ملی تشکل‌های کشاورزی افزود: شاید این اقدام به دلیل بدهی 3 هزار میلیارد تومانی دولت به صندوق بیمه محصولات کشاورزی باشد که صندوق با کسری شدید مالی مواجه است.
 

وی ادامه داد: چنین اقدامی از سوی دولت صنعت نیشکر کشور را که سالانه 100 هزار هکتار توسط کشاورزان کشت می‌شود، به نابودی می‌کشاند.

اسدی گفت:‌ دستورالعمل و تعرفه جدید بیمه محصول نیشکر 10 روز پیش توسط صندوق بیمه محصولات کشاورزی اعلام شده است.

رئیس مجمع ملی تشکل‌های کشاورزی گفت: همچنین در این دستورالعمل صندوق تقسیط حق بیمه را نیز برداشته است و باید به صورت نقدی از سوی کشاورزان پرداخت شود.
 

وی ادامه داد: بیم آن می‌رود که این اقدام دولت مبنایی برای برداشتن بیمه سایر محصولات کشاورزی نیز باشد.

رئیس مجمع ملی تشکل‌های کشاورزی تصریح کرد: نیشکر محصول استراتژیک است و انتظار حمایت بیشتری از تولید‌کنندگان این محصول است.

به گزارش فارس سالانه 500 هزار تا یک میلیون تن شکر وارد کشور می‌شود.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟