فشار اروپا برای تصویب قانون بیمه در هند/در خواست برای افزایش کف سرمایه گذاری خارجی از ۲۶ به ۴۹ درصد

هیئتی از کمیته تجارت بین المللی پارلمان اروپا دولت هند را تحت فشار قرار داده است تا ماده های معلق بیمه مربوط به لایحه ای در سال ۲۰۰۸ را تصویب کند که به موجب آن کف سرمایه گذاری مستقیم خارجی (FDI) را از ۲۶ به ۴۹ درصد افزایش دهد./از سوی دیگر هند به دلیل رکود مالی و مشکلات قانون گذاری بزرگ در سیستم بانکداری اروپا، در این باره دقیق عمل نکرده است.

به گزارش ریسک نیوز،هیئتی از کمیته تجارت بین المللی پارلمان اروپا دولت هند را تحت فشار قرار داده است تا ماده های معلق بیمه مربوط به لایحه ای در سال 2008 را تصویب کند که به موجب آن کف سرمایه گذاری مستقیم خارجی (FDI) را از 26 به 49 درصد افزایش دهد.

با افزایش کف سرمایه گذاری خارجی، صنعت بیمه به یکی از پرتقاضاترین صنایع در مذاکرات تجارت آزاد تبدیل شده است. این مذاکرات در 2007 میلادی آغاز شد و برمبنای آن از هند خواسته شده است تا بخشهای بانکداری و بیمه خود را باز کند.

از سوی دیگر هند به دلیل رکود مالی و مشکلات قانون گذاری بزرگ در سیستم بانکداری اروپا، در این باره دقیق عمل نکرده است.

پاول زالسکی نایب رییس کمیته تجارت بین المللی در پارلمان اروپا می گوید: لایحه بیمه یکی از نگرانیهای بزرگ ماست.این یکی از موضوعات معلق در مذاکرات اتحادیه اروپاست که تاکنون درباره آن توافقی نشده است.

 زالسکی نماینده بلندپایه ایست که در هند مشغول بررسی نگرانیهای این حوزه و یافتن عواملی است که از امضای توافقنامه میان هند و اروپا جلوگیری می کند.

 این امر دلیل اصلی ملاقات میان آناند شرما ( وزیر صنعت و تجارت هند) و کارل دوگاش( نماینده تجارتی اتحادیه اروپا) است. قرار بود این دیدار در ماه ژوئن انجام شود تا مذاکرات دراین باره بسته شوداما  به تعویق افتاده است.

 این لایحه افزایش 49 درصد سرمایه گذاری خارجی در بخش بیمه  را مجاز میداند  که به وسیله کابینه دراکتبر سال گذشته تایید شد. درهر حال این قانون فقط وقتی اجرا می شود که پارلمان اجازه دهد.

 زالسکی دراینباره می افزاید"  درحال حاضرجوی منفی درباره FTAها وجود دارد. هنگامیکه با پارلمانهای هندی ملاقات کردم آنها نگرانیهای خود درباره مشاغل FTA ، قوانین  کشاورزی و حق کپی اعلام کردند.

http://www.business-standard.com/article/economy-policy/eu-pushes-india-to-pass-insurance-bill-113102901055_1.html

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟