پست بانک رتبه سلامت اداری گرفت

سیزدهمین اجلاس بازرسان کشورهای آسیائی «آمبودزمان» فرصتی مناسبی بود تا پست بانک ایران نیز در کنار دیگر دستگاه های اجرائی کشور بتواند توانمندی ها و موفقیت ها و همچنین فعالیت های خود را در زمینه ارتقاء سلامت اداری و مبارزه با فساد را به نمایش بگذارد.

به گزارش ریسک نیوز،اسد گرامی رئیس اداره کل بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگوئی به شکایات پست بانک ایران در گفتگوئی ضمن تشریح حضور این بانک در اجلاس مذکور و نمایشگاه جانبی آن گفت: از آنجائی که این اجلاس در کشورمان و به میزبانی سازمان بازرسی کل کشور (مرکز ملی رسیدگی به شکایات مردمی سازمان) طی روزهای 16و 17مهرماه سال جاری در تهران برگزار گردید، علیرغم تبلیغات منفی برخی کشورهای غربی در زمینه بروز و شیوع انواع فساد مالی و اداری در جمهوری اسلامی ایران و عدم مبارزه با آن و همچنین برپایی نمایشگاه سلامت اداری و مبارزه با فساد در ایام برگزاری اجلاس مذکور، از دستگاه های دارای اقدامات موثر و مستند از جمله پست بانک ایران در این خصوص دعوت به عمل آمد تا این مهم عملی شده و تلاش ها و اقدامات کشورمان در این خصوص شناسائی و معرفی شود.
وی افزود: براین اساس پست بانک ایران که از سنوات قبل کمیته مبارزه با رشوه و فساد و همچنین کمیته های پولشویی و نظیر آن را تشکیل و فعال نموده بود بر آن شد تا با توجه به تلاش و کوشش مجدانه ای مجموعه همکاران در ارائه خدمات بهتر و مورد رضایت مشتریان و همچنین دریافت 8 تندیس و لوح یادبود از مقامات و سازمان های داخلی و بین المللی، در اجلاس و نمایشگاه مذکور شرکت کرد و توانست در میان سایر بانک های دولتی و خصوصی و دستگاه های اجرایی، عملکرد قابل قبولی را ارائه نماید و امیدواریم در صورت ارزیابی و رتبه بندی دستگاه بتوانیم یکی از رتبه های اول تا سوم را کسب کنیم زیرا شایستگی کسب رتبه برتر را داریم.
گرامی تصریح کرد: اداره کل بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگوئی به شکایات پس از ابلاغ قانون و دستورالعمل و بخشنامه های سلامت اداری، بلافاصله کمیته مرکزی را در ستاد و کمیته های فرعی را در استان ها ایجاد و فعالیت ها و اقدامات لازم را در این راستا انجام داد و همین اجلاس و نمایشگاه آن فرصتی شد تا با تلاش همکاران این اداره کل و اداره کل روابط عمومی و سایر واحدهای مرتبط بتوانیم بخشی از آن را به نمایش عمومی بگذاریم.
رئیس اداره کل بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگوئی به شکایات پست بانک ایران تصریح کرد: تهیه گزارش عملکرد 56 صفحه ای به دو زبان فارسی و انگلیسی از مجموع فعالیت ها و اقدامات مرتبط در محورهای؛ ارتقاء خدمات الکترونیک، شایسته سالاری، شفافیت، پاسخگویی و اطلاع رسانی، دوره های آموزشی، پروژه های تحقیقاتی و اقدامات پژوهشی، تکریم ارباب رجوع و کارکنان، رسیدگی و پاسخگویی به شکایات، مبارزه با فساد مالی و ارتقاء سلامت اداری و چاپ 300 نسخه از آن و توزیع در نمایشگاه مذکور، استقرار دائم دو نفر از کارشناسان مسلط و خوش بیان برای ارائه توضیحات لازم به صورت فارسی و انگلیسی به بازدیدکنندگان در طول برگزاری نمایشگاه، تهیه و توزیع اقلام تبلیغاتی، استقرار یک دستگاه وب کیوسک فعال، تهیه و نمایش فیلمی از خدمات پست بانک و حضور آن در نقاط محروم و روستایی از طریق یکدستگاه LED بزرگ که در میان دستگاه های اجرایی بی نظیر و کاملاً چشمگیر بود از مهمترین اقداماتی بود که در طول برگزاری نمایشگاه صورت گرفت و به اذعان بسیاری از بازدیدکنندگان غرفه پست بانک ایران و گزارش عملکرد مربوطه جزو بهترین ها بود.
وی خاطرنشان ساخت: درطول برپائی این نمایشگاه، مقامات و مسئولان بلندپایه داخلی و خارجی از جمله؛ حجت الاسلام پورمحمدی وزیر دادگستری، ناصر سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور، حسینعلی احمدی گرجی مدیر مرکز ملی رسیدگی به شکایات سازمان و سایر مدیران سازمان مذکور، مسئولان بانک مرکزی و نمایندگان کشور چین و سایر کشورها از غرفه پست بانک ایران بازدید نموده و از نزدیک با خدمات و همچنین اقدامات و فعالیت های آن در زمینه ارتقاء سلامت نظام اداری و مبارزه با فساد آشنا شدند.
گرامی عنوان کرد: هریک از مسئولان در جریان بازدید از غرفه پست بانک ایران بر حمایت های خود جهت اجرای سیاست های دولت برای محرومیت زدایی از طریق این بانک تأکید کردند.
وی درپایان اظهار داشت: در جریان برپائی این نمایشگاه توضیحات لازم از سوی کارشناسان حاضر در غرفه به بازدیدکنندگان درخصوص، تنها بانک بین المللی ایران، فعالیت در نقاط محروم کشور و جلب رضایت ساکنان این مناطق، حمایت مقامات استانها همانند امام جمعه، استاندار، نمایندگان مجلس، فرمانداری و بخشداران و سایر مدیران دستگاه ها به جهت تلاش در امر خدمات رسانی از آن، عدم برخورداری از معافیت ها، پرداخت یارانه روستائیان و کسب رتبه اول در روستاها و مناطق محروم و رتبه پنجم در کل کشور، تأمین هزینه ها بدون کمک های دولتی، نقش مؤثر آن در کارگروه استانی ایجاد دفاترخدمات ارتباطی(پیشخوان خدمات دولت) به عنوان عضو اصلی، پیشتازی در زمینه های دولت الکترونیک و ارائه خدمات الکترونیکی و همچنین دریافت نشان ها و تندیس های متعدد در زمینه های رضایت مشتری و حقوق شهروندی ارائه گردید.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟