انجام اصلاحات ساختاری در بانک توسعه تعاون

رئیس هیئت مدیره بانک توسعه تعاون با اعلام سرمایه ۵ هزارمیلیارد ریالی این بانک گفت: تلاش می کنیم از راه های گوناگون و کمک دولت، منابع بانک را تقویت کنیم.

به گزارش ریسک نیوز، از مهر، محمدعلی سهمانی عصر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیران عامل سابق و جدید بانک توسعه تعاون با بیان اینکه در اسناد بالادستی افزایش سهم تعاونی ها به 25 درصد پیش بینی شده است گفت: شرط اول برای خدمات رسانی بانک به تعاونی ها، تقویت منابع بانک است.

رئیس هیئت مدیره بانک توسعه تعاون با بیان اینکه منابع این بانک تاکنون سپرده ای بود اظهارداشت: تلاش می شود تا منابع غیرسپرده ای از طریق بازار سرمایه و انتشار اوراق بهادار تقویت شود. البته خدمات دهی بانک تنها وام و تسهیلات نیست و برخی امور دیگر مانند مشاوره را نیز شامل می شود.

سهمانی خاطر نشان کرد: تلاش می کنیم تا تعاونی ها بتواند به بازار سرمایه وصل شود. بانک توسعه تعاون یک بانک جوان است و لازم است تا دولت برای تقویت منابع این بانک حمایت هایی را انجام دهد.

وی با بیان اینکه اگر بتوان از منابع ارزان قیمت و منابع صندوق توسعه ملی استفاده کرد می توان روند پرداخت تسهیلات این بانک را بهبود بخشید افزود: سرمایه فعلی این بانک 5 هزار میلیارد ریال است که قابل توجه نبوده و باید از روش های گوناگون سرمایه بانک را تقویت کنیم.

رئیس هیئت مدیره بانک توسعه تعاون با اشاره به توسعه شفاف سازی در عملکرد بانک بیان داشت: همچنین نهادسازی و ابزارسازی مالی و ارائه ابزارهای پولی و مالی جدید در راستای توسعه بخش تعاون باید صورت گیرد.

به گفته سهمانی، بانک توسعه تعاون باید بتواند زمینه های فعالیت داخلی و بین المللی خود را گسترش دهد. برای دستیابی به اینگونه اهداف، اصلاحات ساختاری در بخش های ستادی بانک به تدریج انجام خواهد شد.

وی برنامه ریزی برای آراستگی شعب بانک و به کارگیری سیستم های موثر برای ارتقاء کارایی شعب با کمک نیروی انسانی را از دیگر برنامه های خود در این بانک برشمرد و افزود: تلاش می کنیم بانک بتواند در فضای اقتصادی کشور و در بین بانک ها، جایگاه مناسبی را به دست آورد.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟