تشکیل دفتر هماهنگی واحدهای مالی بورس، بانک و بیمه

در پی برگزاری جلسات روسای کل بانک مرکزی و بیمه مرکزی و همچنین رییس سازمان بورس و اوراق بهادار برای همکاری بیشتر سه نهاد مالی، دفتر هماهنگی واحدهای مالی بورس، بانک و بیمه در راستای ایجاد واحدهای مالی تشکیل شد.

به گزارش ریسک نیوز، به نقل از ایرنا غلامرضا خلیل ارجمندی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به شرایط اقتصادی کشور گفت: در حال حاضر بازارهای مالی و بانکی نقش مهمی در اقتصاد کشور ایفا می کنند و البته اقتصاد کشور ما با توجه به اینکه بانک محور است از اهمیت بیشتری برخوردار است.

وی از ایجاد دفتر هماهنگی واحدهای مالی بورس، بانک و بیمه در راستای ایجاد واحدهای مالی خبرداد و افزود: جلساتی بین رییس کل بانک مرکزی، رییس کل بیمه مرکزی و رییس سازمان بورس برای همکاری بیشتر این نهادها برگزار شده است.

وی با اشاره به رفع تحریم ها از شرکت های بیمه و حمل و نقل اظهارامیدواری کرد که افق های جدیدی برای فعالیت های جدید برای صنعت بیمه کشور گشوده شود.

خلیل ارجمندی با اشاره به هلدینگ های گروه اقتصادی توسعه شامل هلدینگ مالی، ساختمان، نفت و گاز، بیمه و غیره، از پیگیری اخذ مجوز فعالیت موسسه اعتباری توسعه توسط هلدینگ مالی خبرداد و افزود: همچنین تاسیس یک شرکت لیزینگ و یک شرکت تامین سرمایه را در دستور کار داریم.

وی با تاکید بر اینکه عموم سرمایه گذاری بیمه ها باید اوراق نقدشونده باشد، تصریح کرد: مدل بیمه در کشور نیازمند بازنگری است، زیرا 90 درصد بیمه ها اجباری است، اما در دنیا بیشتر بیمه های زندگی مورد استفاده قرار می گیرد، این در حالی است که در ایران بیشتر بیمه ها مختص خودرو است.

خلیل ارجمندی یکی از وظایف بیمه مرکزی را تعریف ابزارهای جدید عنوان کرد وگفت: بیمه ها می توانند خطرات شرکت های را پوشش دهند.

وی درباره توانگری مالی شرکت های بیمه نیز اظهار داشت: توانگری مالی شرکت ها باید با توجه به ساختار مالی تعریف شود، اما بیمه مرکزی پایه توانگری را سرمایه شرکت ها در نظر گرفته است، اما توانگری می تواند هم پوشش های نقدی وهم غیرنقدی را شامل شود.

در راستای اصلاح توانگری مالی این شرکت بیمه ای افزایش سرمایه را تا 2 هزار و 500 میلیارد ریال در دستور کار قرار داده است.

همچنین بیمه توسعه در کشورهای عراق، ارمنستان و کشورهای CIS برای افزایش شعب سرمایه گذاری کرده است

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟