راهکارهای تشویقی و حمایتی برای افزایش ضریب نفوذ بیمه

رییس کل بیمه مرکزی یکی از نقاط ضعف صنعت بیمه را پایین‌بودن ضریب نفوذ دانست و گفت: بخش عمده‌ی از این ضعفها متاثر از عدم رشد پوشش بیمه عمر است.

به گزارش ریسک نیوز، به نقل از ایسنا محمد ابراهیم امین در نشست خبری با اصحاب رسانه در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا مبنی بر این‌که آیا در دوره‌ی جدید نظارت، بیمه مرکزی بر شرکت‌های بیمه جهت افزایش ضریب نفوذ بیمه بیشتر خواهد شد یا خیر؟ گفت: از دلایل متعدد عدم رشد بیمه عمر کمبود فروشندگان مسلط، آگاه و متبحر برای فروش این بیمه‌نامه است که بیمه مرکزی برای این حوزه در بحث جذب و آموزش نیروهای مناسب برای فروشندگان بیمه عمر راهکارهای تشویقی و حمایتی خواهد داشت تا ضریب نفوذ بیمه کشور نیز بر همین اساس افزایش یابد.

امین با بیان این‌که نحوه‌ی دیگر نظارت بیمه مرکزی بر چگونگی عملکرد شرکت‌های بیمه در هنگام پرداخت خسارت است، گفت: شرکت‌های بیمه به راحتی می‌توانند خدماتشان را در هنگام بروز خسارت به مردم و جامعه معرفی کنند و این با ارائه‌ی خدمات مطلوب و مناسب نشان داده می‌شود.

وی خاطر نشان کرد که شرکت‌های بیمه توسط گروه بازاریابی و نمایندگان فروش 80 درصد از خدمات خود را توسط بازاریابی به فروش می‌رسانند، اما ما باید در ارزیابی خسارت و چگونگی پرداخت آنها به مردم تمرکز داشته باشیم، بر همین اساس بنا داریم همان‌طور که در دنیا تجربه شده ارزیابان خسارت به صورت مستقل تشکیل دهیم تا بدون جانبداری از شرکت‌های بیمه خسارات را به صورت عادلانه و منصفانه ارزیابی کنند.

رییس کل بیمه مرکزی افزود: در واقع این ارزیابان خسارت خارج از این صنعت به عنوان یک نهاد حرفه‌ای و مستقل فعالیت خواهند داشت و موجب رضایت‌مندی بیشتر مشتریان و توسعه‌ی امر بیمه‌گری خواهند بود.

امین درباره‌ی لغو یا کاهش تحریم‌ها از صنعت بیمه با توجه به تفاهم‌نامه‌ای که با گروه 1+5 انجام شده نیز گفت: ما تاکنون گزارش رسمی در باب نحوه‌ی لغو یا کاهش محدودیت اعمال شده برای صنعت بیمه و شرکت بیمه‌ای دریافت نکرده‌ایم، اما پیرو اخبار منتشر شده مقرر شده است که تحریم‌های بیمه‌ای بر حمل‌ونقل و فرآورده‌های نفتی برداشته شود.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟