انتشار هفتمین شماره ماهنامه افق بیمه همزمان با روز ملی بیمه

هفتمین شماره ماهنامه تحلیلی، خبری و اطلاع‌رسانی افق بیمه، ویژه بیستیمن همایش ملی و ششمین سمینار بین المللی بیمه و توسعه منتشر شد.

به گزارش ریسک نیوز،از افق بیمه، در این شماره از ماهنامه ده مصاحبه اختصاصی با مدیران عامل شرکت‌های بیمه انجام شده است. فرا رسیدن روز بیمه و برگزاری همایش بیمه و توسعه و انتخاب نظارت در صنعت بیمه به عنوان محور اصلی همایش، مجالی بود تا دست‌اندرکاران این ماهنامه فرصت را مغتنم شمرده و نظارت در صنعت بیمه را به چالش کشیده و نظر اهالی این صنعت را در این خصوص جویا شود.
بنا بر این گزارش، سرآغاز این شماره که گفت و‌گو با رئیس کل بیمه مرکزی است، وی معتقد است، شرکت‌های بیمه باید اهداف بنگاه‌داری اقتصادی را دنبال کنند و بیمه مرکزی در مقام ناظر در تحقق رشد کیفی صنعت بیمه بیشترین تأکید را به رعایت استانداردها داشته باشد که یکی از مهم‌ترین استانداردها بحث توانگری است. ابراهیم کاردگر، مدیرعامل بیمه آسیا با اشاره به جایگاه بیمه مرکزی می‌گوید؛ در حال حاضر مقام ناظر بیشتر دارای نگرش پشتیبانی و حمایتی از بیمه‌گذاران است تا بیمه گران، در ادامه بیژن صادق، مدیرعامل بیمه دانا با تأکید بر ماهیت ریسک‌پذیری بیمه، نقطه تلاقی فن‌آوری اطلاعات و استقرار سیستم‌های نظارتی را نقطهٔ بهینه‌ای می‌داند که در جامعه‌تر نمودن فرآیند نظارت بیشترین تأثیر را دارد.
معصوم ضمیری، مدیرعامل بیمه پاسارگاد؛ حفظ حقوق نمایندگان و کارگزاران را وظیفه صنعت بیمه می‌داند و مدیرعامل بیمه کارآفرین با نگاهی متفاوت معتقد است که باید در وظایف و شیوه‌های نهاد ناظر تجدید نظر شود. عبد‌الرسول عطایی مدیرعامل بیمه کوثر با تقدیر از اقدامات انجام شده توسط بیمه مرکزی، راه‌اندازی شورای حل اختلاف را نیاز امروز صنعت بیمه دانستند. علی ضیائی، مدیرعامل بیمه سامان با اشاره به وظایف بیمه‌ مرکزی، تفکیک نهاد نظارت از بیمه‌گر اتکایی را امری ضروری قلمداد کردند.
غدیر مهدوی، سرپرست پژوهشکده بیمه و رئیس همایش با تأکید بر اینکه فضای خرید و فروش بیمه برای همه باید یکسان باشد، می افزاید: نظارت بر شرکت‌های بیمه در هر زمینه‌ای باید به طور یکسان باشد که در حال حاضر این امر محقق شده است.
افق بیمه در این شماره خود شرایط را برای طرح دیدگاه‌های مدیران عامل شرکت‌های بیمه و صاحب‌نظران صنعت بیمه در قالب یک میزگرد غیرحضوری فراهم نمود تا هر یک به سئوالات یکسان طراحی شده پاسخ دهند.
در بخش مقالات این شماره از افق بیمه، چهار مقاله با عناوین: چه کسی باید بر صنعت بیمه نظارت کند؟ نوشته محمود سبزی، لزوم تأکید بر بیمه عمر در دولت جدید نوشته حمید یاری، مسئولیت اجتماعی و ضرورت توجه به آن در شرکت‌های بیمه نوشته احسان جلالی نیز منتشر شده است. لازم به ذکر است، در بخش گزارش و اخبار مطالب قابل توجهی انعکاس یافته است.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟