استقبال شرکتهای بیمه ژاپن پوشش بیمه ای نفت کش های ایرانی

یک استاد مدیریت ریسک بیمه در ژاپن گفت: با لغو تحریم صنعت بیمه ایران شرکت های بیمه ژاپنی آماده ورود به بازار بیمه ایران هستند.

به گزارش ریسک نیوز، به نقل از موج یوئناما استاد مدیریت ریسک و بیمه درژاپن در مورد عملکرد بازار بیمه ایران گفت: سهم بیمه عمر در ایران به شدت پایین است و این درحالی است که رشته بیمه عمر در بازار اهمیتی قابل توجهی دارد.

وی ضمن اشاره به این که تعهدات رشته بیمه عمر بلند مدت است گفت: بازدهی رشته بیمه عمر در بلند مدت مشخص می شود و این رشته جز سودآورترین رشته ها در صنعت بیمه است.

استاد یوئناما در پاسخ به سوال دوم خبرنگار موج مبنی بر این که با لغو تحریم صنعت بیمه ایران وضعیت تعاملات و تبادلات شرکت های ژاپنی با ایران چطور خواهد بود گفت: با لغو تحریم های ایران شرکت های بیمه ژاپنی بسیار علاقه مند هستند تا باشرکت های بیمه ایرانی تعامل بیشتری داشته باشند.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار موج در خصوص بیمه نفت کش ها نیز گفت: ریسک حمل و نقل دریایی در صنعت نفت بسیار بالاست و به دلیل تحریم های اعمال شده علیه ایران تاکنون امکان آن وجود نداشت که این پروژه ها انجام شود.
این استاد مدیریت ریسک و بیمه به کاهش پوشش بیمه ای نفت کش ها و بیمه حمل و نقل دریایی در کشور ژاپن اشاره کرد و افزود: شرکت های بیمه ژاپنی بسیار علاقه مندند تا نفت کش های ایرانی را مورد پوشش بیمه ای قرار دهند.

وی در خصوص ورود شرکت های بیمه ژاپنی به ایران اظهار داشت: با لغو تحریم ها این امکان وجود دارد که شرکت های بیمه ژاپنی برای حضور در صنعت بیمه ایران فعالیت خود را آغاز کنند اما این موضوع کمی به سودآوری شرکت های ژاپنی در ایران بستگی دارد.

استاد یوئناما همچنین ضمن بیان این که هدف اصلی شرکت های ژاپنی کاهش ریسک است گفت: خلیج فارس به دلیل تمرکز تانکرهای نفتی ریسک بالایی دارند و از این جهت شرکت های بیمه ریسک بالایی را متقبل می شوند در حالی که شرکت های ژاپنی تمایل دارندکه ریسک های پایین را قبول کنند و ریسک های بالا را به شرکتهای بیمه خارجی و شرکت های بیمه مستقر در لندن واگذار می کنند.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟