آزادسازی دارایی های بلوکه شده صندوق بیمه معدن

رییس هیات عامل ایمیدرو گفت: زمانی که به ایمیدرو آمدم صندوق بیمه فعالیتهای معدنی فقط ۱۰ میلیارد تومان دارایی داشت که اصلا در شان این بیمه نبود. ضمن اینکه در شش ماه نخست امسال حجم زیادی از دارایی های این صندوق در دو بانک ملت و صنعت و معدن بلوکه شده بود.

به گزارش ریسک نیوز، به نقل از ایسنا، مهدی کرباسیان امروز سه‌شنبه در دومین همایش و نمایشگاه فرصتهای سرمایه گذاری در معدن و صنایع معدنی ایران افزود: با برگزاری جلساتی 17 میلیارد تومان از دارایی صندوق که در بانک ملت بلوکه شده بود را آزاد کردیم و علاوه بر آن سه برابر این میزان دارایی نیز به صندوق اعتبار داده شد. همچنین 35 میلیارد تومان از دارایی صندوق از بانک صنعت و معدن آزاد شد که همین مقدار نیز از سوی این بانک به صندوق بیمه فعالیتهای معدنی اعتبار داده شده است.

او با اشاره به اینکه ایمیدرو برای ادامه اجرای پروژه های بزرگ معدنی و صنایع معدنی نیمه تمام کشور برای همه سرمایه گذاران فراخوان ارسال کرده است، گفت: ما هفت طرح فولادی داشتیم که تا سه ماه قبل قرار بود تنها دولت در این طرحها سرمایه گذاری کند اما برای ادامه اجرای این طرحها فراخوان دادیم و سرمایه گذاری در این طرحها نیز مراحل نهایی خود را طی می کند.

معاون وزیر صنعت و تجارت گفت: تاکنون 16 گروه مختلف سرمایه گذاری برای حضور در طرحهای در دست اجرای ایمیدرو اعلام آمادگی کرده اند و طبق قانون نیز ما در پروژه 35 درصد سهم خواهیم داشت. ضمن این‌که سهم بخش خصوصی نیز به 65 درصد رسید.

به گفته او ایمیدرو تنها در پروژه هایی سرمایه گذاری می کند که مربوط به مناطق محروم باشند و بخش خصوصی توانایی یا علاقه سرمایه گذاری در آنها را نداشته باشد.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟