تدوین سامانه جامع بیمه شدگان سلامت در کشور

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت از تدوین سامانه جامع بیمه شدگان سلامت به زودی در کشور خبر داد.

به گزارش ریسک نیوز، به نقل از تسنیم انوشیروان محسنی بندپی صبح امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل بیمه سلامت مازندران در ساری اظهار کرد: در بودجه سال 93 پیشنهاد داده تا بیمه شدگان به تناسب درآمدی که دارند در پرداخت حق سرانه خود مشارکت کنند.

وی افزود: این همان اصلی بوده که در سازمان بهداشت جهانی به آن اشاره شد، تا هرکس به اندازه توان مالی در صندوق بیمه مشارکت داشته و هر اندازه که نیاز دارد بتواند خدمات درمانی دریافت کند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران بیان کرد: بر اساس مصوبه پنجاهمین جلسه شورای عالی بیمه خدمات درمانی مقرر شد، سامانه ای طراحی شود تا ظرف مدت سه ماه اطلاعات جامع و کاملی از بیمه شدگان صندوقهای مختلف را تحت عنوان یک پایگاه اطلاعاتی در دسترس قرار دهد.
وی افزود: از تمامی صندوق های بیمه پایه در کشور می خواهیم تا با مشارکت و هماهنگی با سازمان بیمه سلامت ایران بسته بیمه پایه درمان را بازنگری تا بتوانیم بسته پایه خدمتی را با بهترین کیفیت با استفاده از منابع عمومی و با همین مبلغ مبنای کار قرارداده تا برای تمامی آحاد کشور آن را لحاظ کنیم.

محسنی بندپی بیان کرد: بیمه شدگان باید به تناسب درآمدی که دارند؛ در پرداخت حق سرانه بیمه ای خود مشارکت کنند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: بر اساس اصل 29 قانون اساسی وظیفه بیمه نمودن تمامی آحاد جامعه جزء وظایف حاکمیتی بوده که در این راستا باید یک نهاد و یک متولی وظیفه پاسخگویی را به مراجع ذیربط داشته باشد.

وی افزود: تشکیل سازمان بیمه سلامت ایران و یکپارچگی سازمان های بیمه گر به‌منظور جلوگیری از تفرق در بخش سلامت و رسیدن به نظام پرداخت واحد و یکسان است.

محسنی بیان کرد: سلامت، امنیت و آموزش نشان از توسعه یافتگی هر کشوری است یعنی کشوری که در این سه موضوع پیشرفت کند؛ کشور توسعه یافته تلقی می شود؛ بنابراین یکسان سازی بسته خدمت پایه درمان و منابع مالی صندوقها همراه با سیاستگذاری متمرکز یعنی تحول در سلامت و رسیدن به مهمترین اولویت کاری سازمان که همانا عدالت در سلامت در بین آحاد جامعه است.

مراسم تودیع و معارفه مدیرکل بیمه سلامت مازندران صبح امروز با حضور انوشیروان محسنی بندپی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری، مسئولان استانی، جامعه پزشکی و دانشگاهی و اصحاب رسانه در سالن اجتماعات اداره کل بیمه سلامت مازندران برگزار شد.

در این مراسم از خدمات یحیی صالح طبری در مدت چندین سال تصدی  وی تقدیر و رسول ظفرمند به سمت مدیرکل جدید بیمه سلامت مازندران معرفی شده است.

صالح طبری که در ابتدای دولت نهم، رئیس حراست دانشگاه علوم پزشکی مازندران بوده از اواسط فعالیت این دولت تاکنون به سمت مدیرکل بیمه سلامت مازندران بوده است.
ظفرمند پیش تر از مدیران سازمان بیمه سلامت ایران بوده است.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟