سکه فرصت ریزش بیشتر نداشت

موج کاهش قیمت طلا در بازارهای بین‌المللی، چندان با دوام نبود و این فلز توانست در پایان معاملات روز جمعه در بازار نیویورک، با افزایش ۱۵ دلاری به نسبت آخرین قیمت روز پنج شنبه، به ۱۲۰۳ دلار برسد. اونس طلا پایان معاملات هفته گذشته را با تلخ کامی از تعدیل سیاست تسهیل پولی و در سایه حجم پایین معاملات، در مسیر سقوطی کم نظیر گذرانده بود. اما با تغییر مسیر روز جمعه، طلا تنها برای کمتر از دو روز در کانال ۱۱۰۰ دلاری دوام آورد و پس از آن مجددا به بالای ۱۲۰۰ دلار بازگشت.

به گزارش ریسک نیوز، از دنیای اقتصاد افزایش تقاضا برای طلا از سوی سرمایه‌گذارانی که بهای دو روز پایانی هفته میلادی گذشته را کف قیمت این فلز گرانبها می‌دانستند، تا حدودی منجر به جبران ریزش فلز زرد شد. در کنار این موضوع، اطمینانی بود که فدرال رزرو آمریکا در‌خصوص نرخ سود بانکی به سرمایه‌گذاران داد. بر این اساس قرار است که نرخ سود تا سال 2015 بین صفر تا 25/0 باقی بماند و حتی اگر نرخ بیکاری به زیر 5/6 درصد هم رسید، تغییری در نرخ سود سپرده‌های بانکی ایجاد نشود. 

با این حال طلا در حال ثبت بدترین عملکرد خود در 32 سال اخیر است. برخی تحلیلگران بازار طلا معتقدند که فدرال رزرو آمریکا در متوقف کردن بخشی از محرک پولی عجله کرده است، چراکه در کنار بالا بودن نرخ بیکاری، تورم هم به میزان مورد هدف نزدیک نشده است. این گروه بر این باورند که مقام‌های فدرال رزرو باید صبر بیشتری به خرج می‌دادند و منتظر انتشار اخبار و آمارهای اقتصادی بیشتری می‌شدند. 

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟