هزینه‌های بیمارستان‌های خصوصی از بیمه‌های تکمیلی تأمین می‌شود

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت معتقد است که ۸۰ درصد از هزینه‌های بیمارستان‌های خصوصی از راه بیمه تکمیلی تأمین می‌شود. عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در بیمارستان خصوصی کار نکرده‌ام و مجوز مطب هم ندارم.

به گزارش ریسک نیوز، به نقل از فارس در برنامه مناظره در خصوص چالش‌های پیش‌روی نظام سلامت در سال آینده مدعوین سؤالات مردمی را پاسخ دادند.

در ادامه این برنامه مسعود پزشکیان عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به پرسشی منبی بر اینکه در زمان وزارت شما چه اقداماتی صورت گرفته است، اظهار داشت: بنده در بیمارستان خصوصی کار نکردم، مجوز مطب هم ندارم، سهامدار هیچ جا هم نیستم.

وی ادامه داد: بیمه‌های روستایی، بیمه‌های تصادفی در زمان بنده و با حمایت مجلس صورت گرفته است و 10 درصد از هزینه‌های بیمه خودرو نیز برای بیماران تصادفی به وزارت بهداشت واریز می‌شود.

در ادامه این برنامه ایرج حریرچی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا عزیز خود را اگر مریض شود در بیمارستان دولتی بستری می‌کنید، ‌گفت: از لحاظ خدمات تخصصی در بیمارستان‌های دانشگاهی وضعیت بهتری نسبت به خصوصی داریم و مطمئنا بنده اگر مشکلی برای یکی از نزدیکانم پیش بیاید در این بیمارستان بستری می‌کنم.

در ادامه مسعود دانش جعفری مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا با وضعیت درآمد پلکانی پزشکان موافق هستید، گفت: ‌پزشکان نیز مانند سایر اقشار اگر درآمدی دارند باید مالیات آن پرداخت شود و با این اقدام موافق هستم.

صفی‌خانی پزشک عمومی نیز در پاسخ به پرسش مردمی مبنی بر اینکه چه کسی وضعیت وحشتناک سلامت درست می‌کند، گفت:‌ ما در طراحی‌ها تنبل و در اجرا سهل‌انگاریم، سال 81 پولی را مجلس در اختیار بهداشت داد که بیمه بستری شهری اتفاق افتاد.

صفی‌خانی خاطرنشان کرد: تنها راهی که برای افزایش سلامت وجود دارد، پوشش همگانی است.

میدری معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در پاسخ به پرسش مردمی بیان داشت: راهکارهایی که برای بحث افزایش سلامت می‌شناسیم از لحاظ اقتصادی و سیاسی اجرایی نمی‌شود.

در ادامه پاسخ به پرسش میدری؛ حریرچی خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر 120 بیمارستان 32 تختخوابی ساخته‌ایم که این از لحاظ اقتصادی و درمانی مقرون به صرفه نیست.

در ادامه برنامه مناظره مسعود پزشکیان نیز تاکید کرد: باید همه صندوق‌های بیمه‌ای یکی شود و در دنیا نیز توسعه بیمه‌ای با تجمیع صندوق‌ها بوده است.

حریرچی نیز خاطرنشان کرد: 80 درصد از هزینه‌های بیمارستان‌های خصوصی از راه اجرای بیمه تکمیلی تامین می‌شود که باید در این خصوص نیز اقدامی صورت گیرد.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟