استقبال کارفرمایان از قانون بخشودگی جرایم بیمه‌ای

مدیرکل تأمین‌اجتماعی سمنان گفت: ۵۰ درصد از کارفرمایان در استان سمنان نسبت به تعیین تکلیف و پرداخت بدهی خود، در مدت زمان اجرای قانون بخشودگی جرایم بیمه‌ای اقدام کردند.

به گزارش ریسک نیوز، به نقل از تأمین‌اجتماعی حسن آزرم با بیان این مطلب، افزود: از مجموع 22 هزار کارگاه استان سمنان، 8هزار و 575 کارگاه به سازمان تأمین‌اجتماعی بدهی معوقه داشتند که تعداد 4 هزار و 344 کارگاه از قانون بخشودگی جرایم بیمه‌ای استفاده کرده و نسبت به پرداخت بدهی یا تعیین تکلیف آن اقدام کردند.

وی اظهار داشت: 2 هزار و 262 کارگاه با پرداخت یکجا بدهی به صورت نقدی و 2هزار و 82 کارگاه با انجام تقسیط از این قانون بهره‌مند شده و 48 میلیارد ریال به صورت نقدی به تأمین‌اجتماعی سمنان پرداخت شد و کار تقسیط 301 میلیارد ریال نیز انجام شده است.

مدیرکل تأمین‌اجتماعی سمنان تصریح کرد: 26 میلیارد ریال بخشودگی شامل کارفرمایانی شده که واریز نقدی داشته‌اند و درصورتی که بدهی 301 میلیاردی تقسیط شده نیز در سررسید معینی پرداخت شود، مبلغ 130 میلیارد ریال از جرائم بخشوده می‌شود که جمع جرایم بخشوده شده توسط این قانون 156 میلیارد ریال معادل 60 درصد بدهی جرایم کارفرمایان استان سمنان است.

وی گفت: کل بدهی معوق کارفرمایان استان سمنان 835 میلیارد ریال است که 260 میلیارد آن جرایم تعلق گرفته به کارفرمایان است.
 

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟