هیئت کارشناسی صندوق بین‌المللی پول شنبه به ایران می‌آید

سخنگوی صندوق بین المللی پول از سفر هیئت کارشناسی این نهاد به ایران در شنبه آینده خبر داد و گفت این هیئت پس از سفر به ایران گزارشی در مورد پیشرفت ها،‌ کاستی ها و چالش های پیش روی اقتصاد ایران منتشر خواهد کرد.

به گزارش ریسک نیوز، به نقل از تسنیم، سخنگوی صندوق بین المللی پول گفت پس از وقفه ای سه ساله انتشار گزارش های ارزیابی سالانه این نهاد در مورد اقتصاد ایران از سر گرفته می شود.

ویلیام موری افزود: توافقی برای ارزیابی اقتصاد ایران بر اساس اصل 4 وجود دارد… البته طی سال های اخیر وقفه ای در این زمینه رخ داده است.

به گفته وی 25 ژانویه،‌ شنبه 5 بهمن هیئتی از سوی صندوق بین المللی پول برای مرور و ارزیابی اقتصاد ایران به این کشور سفر می کند. 

موری گفت:در جریان این سفر، هیئت صندوق بین المللی پول با دیدی انتقادی به بررسی وضعیت اقتصادی و مدیریت اقتصاد ایران می پردازد و در این زمینه با مقامات،‌ فعالان اقتصادی، و گروه های جامعه مدنی ایران گفت‌وگو می کند.

هیئت صندوق بین المللی پول پس از سفر به تهران گزارشی در مورد پیشرفت ها،‌ کاستی ها و چالش های پیش روی اقتصاد ایران منتشر خواهد کرد.

سخنگوی این نهاد بین المللی در ادامه گفت: تمرکز اصلی مشاورات صندوق بین المللی پول بر چگونگی بازگشت ثبات شاخص های کلان اقتصادی قرار خواهد داشت و به ضعف ایران در بخش ساختارهای اقتصادی و چارچوب سیاستگذاری ها می پردازد. 

نوامبر گذشته نیز هیئتی از صندوق بین المللی پول به ایران سفر کرد تا از برنامه های اقتصادی دولت جدید ایران آگاهی یابد.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟