تسریع در پرداخت خسارت بیمه گذاران موجب توسعه صنعت بیمه در کشور می شود

مدیرعامل بیمه ایران گفت: توسعه صنعت بیمه در کشور و افزایش ضریب نفوذ آن از جمله دستاوردهای تسریع در پرداخت خسارت بیمه گذاران است. پرداخت سریع و به موقع خسارت بیمه شدگان و کیفیت بالای خدمات مرتبط با آن موجب افزایش شمار مشتریان و استقبال آنان از پرداخت نرخ های بالاتر در ازای دریافت خدمات بهتر و سریع تر می شود.

به گزارش ریسک نیوز، محمود امرالهیˈ مدیرعامل و رییس هیات مدیره شرکت دولتی بیمه ایران اظهار داشت: در دنیای امروز مشتری مداری پایه و اساس حرکت و بقای سازمان ها و شرکت های بازرگانی و خدماتی فعال در بازارهای رقابتی است.

وی افزود: به عبارت دیگر تمامی راههای حفظ و بقای یک سازمان و بنگاه اقتصادی به حفظ و ارتقای وفاداری به مشتریان و جلب اطمینان آنان از دستیابی به خدمات موردنظر با بهترین کیفیت در کوتاه ترین زمان ممکن است که این موضوع در خصوص شرکت های بیمه بازرگانی به صورت پرداخت خسارت به بیمه گذاران جلوه می کند.

امرالهی ادامه داد: هدف اصلی رویکرد بیمه گذاران به شرکت های بیمه دریافت خسارت های متناسب با زیان هایی است که بر اثر حوادث و سوانح گوناگون ناخواسته نصیب آنها شده و فعالیت های آنان را دچار وقفه می کند که طولانی تر شدن این وقفه بر حجم خسارت های آنان می افزاید.

وی فعالیت شرکت های بیمه را در راستای کمک به استمرار فعالیت های واحدهای تولیدی و صنعتی کشور از طریق پرداخت خسارت های احتمالی به آن ها حایز اهمیت برشمرد و تاکید کرد: تسریع در پرداخت خسارت بیمه شدگان از سوی شرکت های بیمه تنها به منافع بیمه گذاران محدود نشده و در حفظ منافع ملی نیز نقش دارد.

امرالهی با تاکید بر پرداخت خسارت به صورت شفاف و از طریق آموزش و بکارگیری نیروهای کارآمد و متعهد، خاطر نشان کرد: بهبود کمی و کیفی روند پرداخت خسارت تنها بیمه گذاران عمده را در بر نمی گیرد بلکه در خصوص بیمه گذاران جزء و تک تک مردم نیز اهمیت دارد.

وی اظهار داشت: پرداخت سریع و به موقع خسارت بیمه شدگان و کیفیت بالای خدمات مرتبط با آن توسط شرکت های بیمه موجب افزایش شمار مشتریان و استقبال آنان از پرداخت نرخ های بالاتر در ازای دریافت خدمات بهتر و سریع تر می شود.

امرالهی تصریح کرد: پرداخت به موقع خسارت بیمه گذاران از منظر عدالت اجتماعی نیز قابل تامل و بررسی بوده زیرا با جبران خسارت مالی و تامین امنیت خاطر اقشار مختلف مردم زمینه برای توسعه عدالت اجتماعی مساعد شده و بیمه گذاران از آسیب ها و ضربه های روحی و روانی اقتصادی ناشی از بروز حوادث و بیماری ها در امان می مانند.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟