اثر توافق ژنو بر بازار ارز

توافق ژنو در حوزه سیاست خارجی یکی از مهم‌ترین دستاوردهای کشور در امسال است. این توافق در حوزه اقتصاد نیز سه دستاورد مهم داشت. اولین دستاورد، جلوگیری از اعمال تحریم‌های بیشتر علیه کشور بود. اقدامی که تشدید آن می‌توانست آثار منفی بر اقتصاد کشور داشته باشد. دومین دستاورد اثرگذاری بر انتظارات روانی و حاکم شدن آرامش در بازار ارز و طلا بود. دسترسی به بخشی از منابع برای واردات کالاهای اساسی نیز سومین دستاورد این توافق است. «دنیای اقتصاد» در گفت‌‌وگوی تحلیلی در کنار بررسی دستاوردها به مسیر پیش‌روی بازار پس از توافق ژنو پرداخته است.

به گزارش ریسک نیوز، از دنیای اقتصاد:‌ اثر دارایی‌های آزاد شده بر بازار ارز

 در مقیاس بازار و سیاست‌گذاری پس از توافق ژنو وارد مسیر جدیدی شده است. در مقیاس بازار حرکت در سطوح جدید و چگونگی آرایش تقاضا یکی از سوال‌های پیرامونی است.
در مقیاس سیاست‌گذاری نیز هدف‌گذاری‌های جدید و خیز مجدد به سوی یکسان‌سازی از موارد مطرح شده است. در گفت‌و‌گو با هادی کوزه‌چی مشاور اقتصادی و سرمایه‌گذاری درباره وضعیت بازار و سیاست‌گذاری پس از توافق ژنو بحث شده است. در این گفت‌و‌گو تلاش شده به تحلیل واکنش بازار پس از توافق، آینده رفتارهای سفته بازانه و حجم بازار، اثر اجرایی شدن برخی موارد توافق بر بازار، تک‌نرخی‌ شدن ارز و آینده ارزش‌گذاری ریال پاسخ داده شود. او در گفت‌و‌گو با هفته‌نامه «تجارت فردا» از سه اثر توافق ژنو بر بازار ارز سخن می‌گوید و موقعیت جدید در نظام ارزش‌گذاری ارزی را تشریح می‌کند.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟