درآمد یک درصد مالیات بر ارزش افزوده به سازمان بیمه سلامت برای پوشش کامل درمان

نمایندگان مجلس تصوب کردند یک درصد از درآمد مالیات بر ارزش افزوده در سال ۹۳ برای پوشش کامل درمان افراد ساکن در روستاها و شهرهای با ۲۰ هزار نفر جمعیت در اختیار سازمان بیمه سلامت قرار بگیرد.

به گزارش ریسک نیوز، به نقل از فارس در ادامه بررسی جزئیات لایحه بودجه 93 کل کشور بند الحاقی به تبصره 9 به تصویب رسید.

بر این اساس ۱۰۰ درصد منابع دریافتی از یک درصد مالیات بر ارزش افزوده در سال 93 از طریق ردیف530000 _ 122در اختیار سازمان بیمه سلامت ایرانیان قرار می‌گیرد تا نسبت به پوشش کامل درمان افراد ساکن در روستاها و شهرهای با 20 هزار نفر جمعیت و پایین‌تر و افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی خارج از روستاها و شهرهای بالای 20 هزار نفر جمعیت و جامعه عشایری در چارچوب نظام ارجاع اقدام نماید و پس از تحقق هدف فوق نسبت به تامین تجهیزات بیمارستانی با اولویت بیمارستان‌های مناطق توسعه نیافته، مصارف هیئت‌امنای ارزی و ارتقاء سطح بیمه بیماران صعب‌العلاج اقدام نماید.

در ادامه تصویب این بند مهرداد لاهوتی پیشنهاد حذف وزارت بهداشت و درمان آموزش پزشکی را ارائه کرد که از مجموع 202 نماینده 105 رای موافق، 79 مخالف و 2 ممتنع تصویب شد.

همچنین در ادامه محمد‌قسیم عثمانی پیشنهاد حذف شرکت‌های بیمه‌گر را ارائه کرد که این پیشنهاد نیز از مجموع 201 نماینده با 170 رای موافق، 11 رای مخالف و 6 رای ممتنع تصویب شد.

همچنین با پیشنهاد محمد‌قسیم عثمانی متن زیر به تبصره 9 با تصویب نمایندگان الحاق شد بنابراین مدت دوره آموزشی بهورزان در سقف 2 سال، به عنوان سنوات خدمتی آنان منظور می‌گردد.

این پیشنهاد الحاقی از مجموع 197 نماینده با 110 رای موافق، 40 رای مخالف و 18 رای ممتنع به تصویب رسید.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟