مقاومت طلا در برابر نزول

دنیای اقتصاد- در پایان هفته گذشته اتفاقاتی روی داد که پیش از این، افت قیمت اونس را به دنبال داشت. دلار آمریکا در مقابل عمده ارزهای مهم اقتصاد جهان تقویت شد و شاخص سهام در بازارهای اروپایی رشد قابل‌توجهی را تجربه کرد؛ اما فلز گرانبها این بار در مقابل این عوامل واکنش منفی نشان نداد و قیمت آن دیروز نسبت به روز چهارشنبه افتی را ثبت نکرد. در شرایط کنونی، برخی کارشناسان، نوساناتی را که در شاخص بازارهای سهام و ارزش دلار در بازارهای جهانی دیده می‌شود، برای فلز گرانبها مفید عنوان می‌کنند.

به گزارش ریسک نیوز،از دنیای اقتصاد- در پایان هفته گذشته اتفاقاتی روی داد که پیش از این، افت قیمت اونس را به دنبال داشت. دلار آمریکا در مقابل عمده ارزهای مهم اقتصاد جهان تقویت شد و شاخص سهام در بازارهای اروپایی رشد قابل‌توجهی را تجربه کرد؛ اما فلز گرانبها این بار در مقابل این عوامل واکنش منفی نشان نداد و قیمت آن دیروز نسبت به روز چهارشنبه افتی را ثبت نکرد. در شرایط کنونی، برخی کارشناسان، نوساناتی را که در شاخص بازارهای سهام و ارزش دلار در بازارهای جهانی دیده می‌شود، برای فلز گرانبها مفید عنوان می‌کنند.

تمایل برخی از مقامات بانکی آمریکا به افزایش نرخ بهره در کنار انتشار آمار‌های مساعد از اقتصاد این کشور، دلار را تقویت کرد
مقاومت طلا در برابر کاهش قیمت

گروه بازار پول- نرخ طلا در بازارهای جهانی، به‌رغم تقویت قابل‌توجه دلار و افزایش شاخص سهام در اروپا در نهایت نسبت به روز چهارشنبه تغییر قابل توجهی ثبت نکرد. عدم واکنش فلز زردرنگ به این رویدادها که پیش از این کاهش قیمت اونس را به همراه داشتند، اظهارنظرهایی را از سوی کارشناسان به دنبال داشت.
 بر این اساس آنها معتقدند که افزایش نوسان در شاخص‌های سهام و نرخ‌های برابری، عامل مساعدی برای طلا است و تقویت این فلز را موجب می‌شود. سکه همچنان با طلای جهانی همراهی می‌کند و این امر به نشانه‌ای مثبت برای بازار طلای داخل تعبیر می‌شود.در بازار ارز داخلی نیز اثر تقویت دلار در بازارهای جهانی، در افت قیمت یورو و پوند منعکس شد.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟