چراغ کم فروغ بیمه در بازار سهام

با وجود آن که تصمیم سازان بیمه علاقه وافری به گسترش نمایندگی های بیمه در ایران دارنداما به نظر می رسد کسی جویای حضور و توسعه این شرکتها در بورس ندارند با نگاهی گذرا در معاملات بورس در می یابیم سهام شرکتهای بیمه چندان مورد وثوق سهامداران نیستند

به گزارش ریسک نیوز،فرهاد محمودی کارشناس ارشد  صنعت بیمه در خصوص وضیعت  این صنعت در  بازار  سرمایه به خبرنگار ریسک نیوز گفت:صنعت بیمه  پتانسیل  آن را دارد که جزو برترین صنعت ها در بورس باشد اما در طول سالیان گذشته حضور تعداد اندک شر کتهای بورسی با  حواشی مواجه شد و شایعات متعدد مواجه شد که باعث افت شاخص ها  و استقبال کم فعالان بورسی  همراه شد .

وی افزود:مدیریت ضیعف برخی شزکتها و عدم تحقق پیشبینی ها در خصوص شرکت دانا باعث  اثرالت سوء بر وضیعت  صنعت بیمه شد .

این کارشناس  با اشاره به استقبال بسیار خوب از عرضه سهام  بیمه دانا از سوی  فعالان بورسی  گفت:با این وجود بیکباره به دلایلی نا معلوم ارزش سهام این شرک ت کاهش یافت.

محمودی با اشاره به با ارزش بودن و سود آوری بالای  سهام شرکت های بیمه در اکثر بازار های بورس در کشورهای توسعه یافته

گفت: متاسفانه صنعت بیمه ایران نقش پر رنگی در بورس ندارد و از 28 شرکت بیمه تنها 8 شرکت بیمه در بورس حضور دارند و 5 شرکت هم در فرابورس .

وی تصریح کرد در شرایطی که دولت به اصلاح ساختار اقتصادی روی آورده ، به نظر می رسد اراده  جدی برای تحولات در این صنعت ندارد. و از سویی دیگر مقاومتی عجیب نیز در بدنه بیمه در مقابل  نوسازی صنعت وجود دارد.

محمودی در پایان اصلاح و تحول را تنها راهکار برطرف کردن مسایل صنعت بویزه در رونق یافتن سهام بیمه در بورس دانست.

کاهش ارزش سهام صنعت در معاملات امروز

در معاملات سهام  شرکتهای بیمه گر با فراز و فرودهای مواجه شد . در حالی که  بیمه های آسیا،البرز ،ملت ،دانا و  با میانگین رشد 1 تا 4 در صدی قیمت  نسبت به دیروز مواجه شدند اما حق تقدم ملت و پارسیان  با کاهش قیمت از 1 تا 7 در صد نسبت به معاملات دیروز مواجه شد . 

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟