خروج افراد غیر حرفه ای ضرورت امروز صنعت بیمه

صنعت بیمه ایران در سالیان اخیر رشد قابل ملاحضه ای داشته است اما تفکر فرهنگ بیمه در ایران در قیاس با آن دنه تنها رشدی نداشته است بلکه به گفته کارشناسان تا حدودی هم پسرفت داشته است . عدم توسعه یافتگی فرهنگ صنعت بیمه بزرگترین مانع رشد و توسعه صنعت محسوب می گردد

آلبرت بغوزیان کارشناس اقتصادی  در خصوص چگونگی رشد و توسعه صنعت بیمه و بالندگی فرهنگ بیمه در ایران به خبر نگار پایگاه خبری ریسک نیوز گفت:برسیها نشان می دهد صنعت بیمه  در فروش خدمات خود تا حدودی موفق بودهو جزو برترین رشدها را در سالیان اخیر داشته است اما به موازات این رشد پویایی در این صنعت نمی بینیم . عمده ترین امر را می توان در عدم فرهنگ سازی دانست که این امر ماحصل نگاه غیر فنی و غیر مسولانه برخی مدیران و فعالان این دانست

بغوزیان در ادامه گفت: صنعت بیمه از جمله صنایعی محسوب می شود که نمی توان انتظار داشت دولت درآن حضور نداشته باشد . مساله اصلی در صنعت بیمه حضور و فعالیت دولت نیست بلکه نحوه مدیریت دولت در این صنعت است. دولت باید الزامات فنی را در بنگاه داری لحاظ کند .

وی افزود: دولت باید ملاحظات فنی و تجاری را برای بیمه گران خویش  در نظر بگیردودر قیمت گزاری  خدمات بیشاز دخالت نظارت داشته باشد.

تفکر غیر حرفه ای مانع بزرگ بخش خصوصی صنعت

این کارشناس در خصوص  موانع رشد صنعتگران بخش خصوصی بیمه گفت: با وجود آن که در سالیان اخیر بخش خصوصی رشد قابل ملاحضه ای داشته اما این رشد باعث توسعه صنعت بیمه در ایران نشده است . طی سالیان اخیر دولت مجوز فعالیت  چندین شرکت را صادر کرده است  و از سوی بر اساس اجرای اصل اصل 44 چند شرکت دولتی هم واگزار کرده است اما مشخص نیست چرا بنگاه داری و تجاری سازی در این این صنعت رشد نکرده است .

بغوزیان تصریح کرد :هدف یک بنگاه خصوصی سود اوریست می توان مدعی شد بخش عمده شرکتهای بیمه گر خصوصی  سوداوری نیستند که امر دلایل متعددی دارد که مهمترین آن حاکمیت تفکر حرفه ای در صنعت بیمه است .حضور افراد غیر حرفه ای و فعالیت بعضا مخرب این افراد صنعت بیمه را از حیث انتفاع خارج می کند .معتقدم برای رشد بخش خصوصی صنعت باید این صنعت بسوی حرفه ای گری که مهمترین این امر شستشوی صنعت و خروج افراد غیر حرفه ای از این صنعت است .

 

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟