یاری سازمان های بیمه گر نیازمند حوزه سلامت

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از سازمان های بیمه گر خواست تا همکاری بیشتری با حوزه سلامت داشته باشند.

به گزارش ریسک نیوز،، دکترˈسیدحسن قاضی زاده هاشمیˈ  در دومین روز از سفر خود به استان فارس در جمع مردم بخش ˈدهرمˈ شهرستان فراشبند افزود: رفع تنگناها و چالش های حوزه سلامت نیازمند مشارکت جمعی و همکاری همه دستگاه ها بویژه سازمان های بیمه گر و نهادهای مرتبط با این حوزه است.

وی همچنین گفت: جوانان با کار و تلاش خود، دولت را در رفع مشکلات یاری دهند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: دولت تدبیر و امید از ابتدای آغاز فعالیت خود با مشکلات عدیده ای روبرو بود و تلاش برای مهار تورم و ساماندهی مشکلات اقتصادی جامعه را از همان ابتدا شروع کرد.

وزیر بهداشت با بیان برخی فعالیتها در حوزه سلامت اظهار داشت: مردم باید توجه داشته باشند که همواره پیشگیری بر درمان مقدم است و بر این اساس باید شیوه صحیح زندگی و تغذیه سالم مورد توجه جدی قرار گیرد.

دکتر هاشمی گفت: در ماه های گذشته، دولت تلاش زیادی را برای کاهش مشکلات کشور انجام داده که در بسیاری از موارد موفق بوده اما در برخی دیگر هنوز نتوانسته است مجموعه مدیران، ماموریت ها و موجودیت های خود را کامل کند.

وی گفت: رشد اقتصادی همواره بعنوان یکی از آرمانهای اساسی دولت ها و شاخصی برای ارزیابی عملکرد آنها مطرح بوده است و دستیابی به رشد اقتصادی، بیش از هر چیز در گرو شناخت صحیح مسیرهای بالقوه و عوامل تأثیرگذار بر آن است.

به گفته هاشمی، اقتصاددانان مصارف بخش سلامت را نه به مثابه هزینه بلکه بعنوان سرمایه گذاری در عرصه سرمایه انسانی می دانند چراکه هر نوع هزینه در حوزه سلامت و درمان باعث ارتقای سطح ذخیره تندرستی افراد و برگشت دوباره آنها به چرخه کار و تولید و در نهایت سبب رشد اقتصادی و رفاه بیشتری برای جامعه می شود.

وی افزود: ارتباط مستقیمی بین سرمایه گذاری فزاینده دولت ها در نظام بهداشتی و افزایش امید به زندگی و کاهش مرگ و میر کودکان وجود دارد.

وی گفت: بازار سلامت، معادلات بسیار پیچیده ای دارد، نکاتی همچون ایجاد تعادل در منابع و مصارف حوزه سلامت، کاهش پرداختی های مردم، اصلاح نظام پرداخت و تعرفه گذاری خدمات بهداشتی و ایجاد بازار رقابتی و تغییرات در هر یک از مولفه های موثر بر آن می تواند سایر بخش ها را به انحای مختلف و بعضا غیرقابل پیش بینی متاثر کند و نگاهی ساده انگارانه به آن، جان مردم را به خطر می اندازد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از مردم خواست که برای پیشگیری از بروز بیماریها در جامعه، از رژیم غذایی کم نمک و کم چرب استفاده کنند.

در این نشست با حضور مشاور معاون اول رئیس جمهوری و رییس مرکز توسعه روستایی و مناطق محروم کشور، دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور،استاندار فارس و رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز مصوب شد سومین شعبه بنیاد خیریه نورآوران سلامت کشور تحت عنوان ˈنور آوران سلامت فارسˈ در 9 ماه آینده در استان فارس به بهره برداری برسد.

این شعبه از بنیاد خیریه نورآوران سلامت، خدمات چشم پزشکی(عمل های جراحی چشم)، دندانپزشکی و ماموگرافی زنان را توسط پزشکان استان فارس به اهالی مناطق محروم استانهای فارس، کهگیلویه و بویراحمد و بوشهر ارائه خواهد کرد.

در این جلسه مصوب شد هزینه مورد نیاز برای تهیه سخت افزارهای این بنیاد از طرف استانداری فارس، مجمع خیرین تامین سلامت این استان و بنیاد خیریه نورآوران سلامت کشور تامین شود که هر کدام تامین یک سوم از هزینه مورد نیاز را عهده دار خواهند بود.

بخش دهرم شهرستان فراشبند در 170 کیلومتری جنوب غرب شیراز در استان فارس قرار دارد.
 

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟